La CE celebra la posada en marxa del TAV Barcelona-Figueres

Brussel·les considera que la infraestructura "millorarà considerablement el trànsit ferroviari"

En concret, la Unió Europea ha pagat un 72% del projecte del TAV en el tram Madrid-Barcelona, que ja es va inaugurar l'any 2008, i ha destinat 180 milions d'ajuts per a la xarxa TENT-T, que s'han concentrat principalment en el tram transfronterer i en les connexions intermodals. Així mateix, el Banc Europeu d'Inversions ha participat en el finançament del projecte del TAV amb un crèdit de 2.200 milions d'euros.

A través d'un comunicat, la CE s'ha mostrat confiada que el nou tram inaugurat aquest dimarts serveixi per millorar el transport per la zona, però que també permeti connectar "alguns dels principals ports del Mediterrani". De fet, la Unió Europea està donant suport a la implementació completa del corredor més enllà de la frontera amb França, finançant el by-pass en alta velocitat de Nimes i Montpeller, que es preveu que estigui operatiu el 2016, així com el bypass a Lió i la connexió amb Itàlia a través de la línia Lió-Turí.

Brussel·les confia que l'arc mediterrani complert des de València a Lió estigui operatiu el 2020, i que llavors el viatge entre Barcelona i Madrid sigui només de 4 hores i mitja, i no les 8 hores actuals.