La 63a edició de la Fira de Mostres de Girona ha tancat les portes aquest diumenge mantenint la xifra de 57.000 visitants dels darrers anys i consolidant-se com una plataforma clau per al teixit econòmic i empresarial de les comarques gironines.
El certamen, que s’ha celebrat del 29 d’octubre al 2 de novembre, ha comptat amb 281 empreses expositores i ha ocupat 7.900 m² entre el Palau Firal i el Parc de la Devesa. Tot i tenir un dia menys que l’edició anterior, l’afluència s’ha mantingut estable, un fet que la directora de Fira de Girona, Coralí Cunyat, ha valorat molt positivament: “Tot i reduir un dia de fira, hem mantingut el volum de visitants i, el més important, els expositors ens confirmen que han generat negoci real. Alguns afirmen que fins al 70% del seu volum anual s’origina aquí”, ha destacat.
La fira ha tornat a reunir empreses dels principals sectors econòmics: serveis, emprenedoria, mobilitat elèctrica, alimentació, decoració, construcció, indústria i motor. El 65% dels expositors provenien de la demarcació de Girona, el 15% de Barcelona i prop d’un 20% de fora de Catalunya.
Entre les activitats més destacades, han sobresortit les xerrades i tasts de l’Espai Gastronòmic Girona Excel·lent, les 22 sessions de degustació amb productes de proximitat i el concurs de canelons impulsat pel Gremi de Carnissers i Xarcuters de Girona.
També s’han celebrat el Dia de l’Agent Comercial, els Premis COACGi, el Business Lunch de l’Associació d’Empresaris i Emprenedors de Girona i les ponències sobre intel·ligència artificial i innovació empresarial.
L’Espai Calma, destinat a persones neurodivergents, ha rebut més de 600 visitants, mantenint la bona acollida de l’any passat.
Amb més de nou dècades d’història, la Fira de Mostres reafirma el seu paper com a punt de trobada essencial per al teixit empresarial gironí i com a motor d’activitat econòmica i promoció territorial.

