El Jutjat Penal número 1 de Figueres ha condemnat a dos anys de presóJ.M.S.M., el conductor que l’octubre del 2021 va atropellar mortalment el jove Daniel Mauriz Hernández, de 19 anys, mentre tornava de treballar amb patinet elèctric a Empuriabrava (Alt Empordà). L’home ha estat declarat culpable dels delictes d’homicidi per imprudència i abandó del lloc de l’accident, després d’haver fugit a peu del lloc dels fets.
Segons la sentència, el conductor circulava sota els efectes de l’alcohol i va donar 0,40 mg/l en les proves d’alcoholèmia efectuades una hora després del sinistre. Després d’envestir la víctima a l’avinguda Marinada, a la cruïlla amb el sector Montgrí, va fugir deixant el jove greument ferit a terra. La víctima va ser traslladada a l’Hospital Josep Trueta de Girona, on va morir l’endemà a causa d’un traumatisme cranioencefàlic greu.
El lletrat Álvaro Machado, que exerceix l’acusació particular en representació de la família, ha qualificat la resolució judicial de “condemna insuficient”. L'advocat ha assegurat que “la condemna deixa un sabor agredolç, perquè no és comparable amb la cadena perpètua de dolor que patiran els familiars de la víctima”. L’advocat ha afegit que “cap condemna retornarà Daniel, però la justícia ha de ser proporcional al menyspreu per la vida mostrat en els fets provats”.
Recurs davant l’Audiència Provincial
Tot i la condemna, la família presentarà recurs d’apel·lació davant l’Audiència Provincial de Girona per sol·licitar l’agreujament de la pena i la inclusió del delicte de conducció temerària en la sentència. Durant el judici, l’acusació particular havia demanat una pena de quatre anys de presó, mentre que la Fiscalia en demanava quatre i l’acusació popular vuit, considerant que l’acusat conduïa begut, a més velocitat de la permesa i sense prendre cap precaució.
Els perits dels Mossos d’Esquadra van determinar que el conductor circulava entre 71 i 78 km/h en un tram limitat a 50 i que va reaccionar massa tard, prement l’accelerador mig segon abans de l’impacte. Tot i això, els agents van concloure que tant el conductor com la víctima van tenir part de la responsabilitat, ja que el jove hauria accedit a la via sense aturar-se al senyal d’Stop.
La Fiscalia sosté que es tracta d’un homicidi per imprudència menys greu i va descartar que el resultat de les proves d’alcohol superés el llindar per considerar un delicte penal. La defensa, per la seva banda, va admetre que l’acusat va fugir del lloc de l’accident, però va argumentar que el jove “no va respectar l’Stop” i que el conductor “va actuar en estat de xoc”.

