Surt de Sants el primer TAV en direcció a Girona i Figueres

El comboi arribarà abans de les dotze del migdia a l'Alt Empordà i a dos quarts d'una tindrà lloc l'acte institucional d'inauguració de la línia

Està previst que el trajecte fins a Figueres tingui una durada de 53 minuts i el tren arribi poc abans del punt del migdia. Posteriorment, el comboi es desplaçarà fins a Girona, on arribarà al voltant de dos quarts d'una del migdia.

En el tren, hi viatgen el president del Govern, Artur Mas, acompanyat del president del govern espanyol, Mariano Rajoy -en la que serà la primera trobada entre els dos dirigents en quatre mesos- i el Príncep d'Astúries i de Girona, Felip de Borbó; a més d'altres autoritats, com la ministra de Foment, Ana Pastor; l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol i la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, entre d'altres.

Mas i Rajoy s'han saludat cordialment i, junt amb la resta d'autoritats, han esperat el Príncep Felip, que ha arribat al vestíbul de l'estació de Sants poc abans de les onze del matí. Tot seguit, tota la comitiva ha baixat a l'andana de l'estació de Sants des d'on ha arrencat, quan passava un minut de les onze del matí, el primer tren d'alta velocitat entre Barcelona i Girona i Figueres.

El TAV farà la seva primera parada a Figueres i posteriorment a Girona després d'anys d'endarreriments en els treballs de la línia d'alta velocitat fins a la frontera francesa després que el 2003 arribés a Lleida, el 2006 a Tarragona, el 2008 a Barcelona i el 2010 s'obrís el tram entre Figueres i Perpinyà; i vint anys més tard que la connexió Madrid-Sevilla.

A partir d'aquest dimecres, sortiran els primers trens amb passatgers, que podran viatjar entre Girona i Barcelona en 37 minuts per 6,91 euros si s'agafa un abonament de deu viatges (15,70 euros el bitllet senzill) i entre Figueres i la capital catalana, en 53 minuts per 8,89 euros amb una abonament de 10 trajectes (20,20 euros el bitllet senzill). En total, cada dia hi haurà vuit trens entre Madrid i Figueres i vuit tres Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes.

Pel que fa la connexió internacional directe entre l'Estat i França no quedarà completa fins a l'abril, un cop els combois espanyols estiguin homologats per circular en vies franceses. Mentrestant, s'haurà de fer un transbordament a Figueres.