Vilert confia que Ryanair es mantindrà a l'aeroport de Girona però pot reduir les freqüències

La companyia ha anunciat aquest matí que també volarà a partir de setembre des de l'aeroport del Prat

'Crònica d'una mort anunciada'. Així ha descrit l'anunci de Ryanair de volar des de Barcelona el president de la Diputació de Girona, Enric Vilert. Vilert ha dit que l'anunci 'no ha agafat per sorpresa a ningú' ja que feia mesos que corria el rumor que aquesta opció arribés a bon port. La Diputació, juntament amb el Govern i la Cambra de Comerç, conformen l'AGi, una entitat destinada a la promoció de l'aeroport i que, a més, subvenciona econòmicament la companyia. L'AGi té signat un contracte amb Ryanair fins al 2011 per aportar diners respecte els avions en base que hi hagi a Girona. Actualment, la companyia de baix cost en té 10 a Girona -el doble que els tindrà a Barcelona- i les previsions són arribar a un màxim de 14 a finals del 2011.

Després de conèixer l'anunci, Vilert ha indicat que aquest estiu no hi ha d'haver preocupació entre els empresaris turístics ja que Ryanair comença a volar des de Barcelona al setembre. El president ha estat taxatiu en afirmar que Ryanair mantindrà les destinacions però no s'ha mostrat tan segur del què passarà amb les freqüències de vol que hi ha des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva) on Ryanair quasi monopolitza l'activitat aèria.

Per això, el president de la Diputació ha dit que continua essent una prioritat de l'AGi captar noves companyies per diversificar l'activitat a l'aeroport de Girona i així, davant una hipotètica davallada dels vols de Ryanair, poder mantenir el nombre d'operacions i passatgers.

Vilert ha dit que en les properes setmanes es reunirà l'AGi i que demanar a la companyia que els comuniqui les previsions que tenen sobre l'afectació de la posada en marxa dels vols des de Barcelona per així poder treballar i garantir que l'activitat es manté a Girona. 'Serà finalment el mercat qui marcarà les prioritats de la companyia', ha manifestat Vilert que creu que Ryanair no va a Barcelona per 'substituir' el model que té a Girona sinó per 'guanyar' més passatgers. 'El model de Girona els funciona i el volen portar a Barcelona', ha indicat.

20 destinacions al setembre

Aquest matí a Barcelona el vicepresident de la companyia, Michael Cawley, ha avançat que no es preveuen canvis ni a Girona ni a Reus a causa de l'entrada en funcionament de la nova base del Prat. Segons ha dit, a l'hivern es reduirà el nombre de vols des d'aquests dos aeroports, 'però com ja estava previst', ja que a la temporada d'hivern es redueixen algunes destinacions i freqüències. Ara bé, ha avançat que tot plegat caldrà determinar-ho segons la resposta del mercat.

A difernència que a Girona, Ryanair a Barcelona no comptarà amb subvencions públiques i, per tant, haurà d'operar en les mateixes condicions que la resta de companyies. Ryanair comença a operar amb 20 destinacions, de les quals 16 coincideixen amb vols que ja s'ofereixen des de les instal·lacions gironines.