Estudiaran si pels túnels del TAV poden passar-hi trens convencionals per evitar soterrar-ho

L'estació d'autobusos es traslladarà al Parc Central a finals del 2012, coincidint amb l'arribada de l'alta velocitat

El futur del tren convencional ha tornat a centrar bona part dels dubtes dels ciutadans que han assistit al Fòrum Ciutadà del TAV que s'ha fet aquest vespre a l'Auditori de Girona. Aprofitar els túnels del TAV que ja estan construïts i acabats per fer-hi passar també els trens convencionals ha estat una de les idees que s'han donat durant la sessió. D'aquesta manera, s'evitaria que les màquines tornessin a capgirar la ciutat per construir dos túnels més pel soterrament del tren convencional. L'alcalde de Girona ha afirmat que el suggeriment és bo i que adreçarà als serveis tècnics la petició d'estudiar-lo. "Si més no tenim l'obligació d'estudiar-ho", ha remarcat.

Durant la sessió, l'alcalde també ha explicat que properament la Generalitat licitarà la nova estació d'autobusos. En la gran caixa soterrada que està construint Adif a l'espai que ocupava el parc central hi ha un primer pis reservat per a les andanes dels busos. Ara bé, els serveis de venda i atenció al client han d'anar en un vestíbul en superfície que inclou el projecte d'estació definitiva, que encara no està tancat ni té data d'acabament. Per això, es preveu que els tiquets es venguin en un mòdul provisional.

Puigdemont ha explicat que ja han rebut el projecte d'Adif per a l'estació provisional del TAV i que ara han d'estudiar, de la mà de la Generalitat, com encabir els dos espais provisionals -el de venda de tiquets dels autobusos i el del TAV- en l'espai del parc central perquè no es destorbin. A més, també ha confirmat que el trasllat al Parc Central es farà a finals del 2012, coincidint amb l'arribada del TAV. Això suposaria deixar alliberada la plaça d'Espanya que, amb l'inici de la construcció de la futura estació, va acollir les andanes de l'estació d'autobusos.

La sessió també ha servit per conèixer que l'ajuntament preveu, un cop acabin les obres del TAV, convertir el què havia estat la rotonda de la plaça d'Europa en una cruïlla convencional on els semàfors ordenaran el trànsit. Segons ha indicat la cap d'àrea de Mobilitat, Mercè Teixidor, la rotonda abans "no era segura per als vianants ni les bicicletes" i consideren que els semàfors regularan millor el trànsit. L'àrea treballa per establir quins girs estaran prohibits i com connectar els diferents carrers. Teixidor ha dit que els fluxos de vianants i les bicicletes és el primer que estan organitzant.

Aquest ha estat el segon Fòrum Ciutadà del TAV, el primer que s'ha celebrat després del canvi de govern. Els veïns s'han queixat que hi ha hagut uns mesos, després de les eleccions, que no hi ha hagut informació i també han demanat que el Fòrum es convoqui amb més marge i que se n'informi més als ciutadans. La pròxima sessió està previst per al febrer de l'any vinent. Hi ha assistit una vuitantena de persones, principalment representants polítics, assessors i membres d'associacions i entitats. En aquesta ocasió no hi ha assistit cap membre d'Adif.