Platja d'Aro obre el primer espai de Coworking

La seva creació ha suposat una inversió de 123.878 euros

L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro estrena el primer espai de coworking de titularitat municipal, situat en un entresòl de l’Edifici Banc de Madrid a l’Avinguda de Castell d’Aro núm. 13 de Platja d’Aro, a les antigues dependències de la regidoria d’Obres i Urbanisme, en un espai de 239 metres quadrats, totalment reformat i redistribuït interiorment per a la seva nova funció, on hi ha invertit 123.878 euros.

El nou servei està situat en plena zona comercial i empresarial i s’adreça a nous emprenedors, professionals, autònoms i microempreses que acabin d’iniciar un projecte empresarial i que vulguin compartir un espai de treball per desenvolupar la seva activitat. Actualment, s’ha obert un primer període de recepció de peticions fins al 15 de juny de 2019 (tota la documentació al seu web).

Com a serveis generals l’espai acull també les noves oficines de la regidoria de Promoció Econòmica · AROimpulsa i els serveis d’assessorament per a emprenedors i empreses, d’Ocupació Municipal i Borsa de Treball, i hi també hi desenvoluparà a partir d’ara el programa de cursos i sessions de formació. També hi ha dues sales-aules de formació per a 30 persones de 40 i 41 m2, equipades amb projector i pantalla, una sala de reunions per a 8 persones de 15 m2, internet i xarxa wifi, lavabos, calefacció i climatització.

Els usuaris específics del servei coworking, on hi ha vuit mòduls de treball, disposaran d’un espai moblat i equipat (taula, caira i taquilla), zona de descans, office (amb nevera, microones i màquines d’aigua i cafè) i la possibilitat de gaudir de 15 hores mensuals gratuïtes d’ús de la sala de reunions i de les aules de formació; i també accés i sortida amb empremta dactilar, adreça social i fiscal i servei de distribució de correu i de fotocopiadora (a preus especials). Amb aquesta iniciativa, el consistori vol fomentar un nou model de desenvolupament professional, dinàmic, plural i de foment de sinèrgies entre els mateixos emprenedors, els sector empresarial del municipi, així com d’altres empreses i espais que formen part de la Xarxa Gironina d’Espai d’Allotjament Empresarial de la Diputació de Girona.

Per accedir al coworking cal que les empreses o persones que ho sol·licitin desenvolupin un projecte empresarial propi amb domicili fiscal al municipi, i que prioritàriament que no tingui un antiguitat superior a dos anys (segons la disponibilitat s’estudiaran les sol·lcituds amb domicili fiscal en altres municipis, però que vulguin estudiar la viabilitat d’implantar-se a Castell-Platja d’Aro). Més enllà de la documentació administrativa habitual, hauran de presentar un Pla d’Empresa i assegurança de responsabilitat civil. Com a criteris de valoració es tindrà en compte el tipus d’activitat (preferentment relacionades amb serveis turístics, comercials, noves tecnologies, sostenibilitat ambiental o emprenedoria social), la seva viabilitat, la formació i experiència dels promotors, i la previsió de generació de llocs de treball els tres primers anys.

La concessió d’un espai dins el coworking és d’un any, renovable anualment fins a un màxim de tres, i excepcionalment se’n pot concedir un de suplementari. Caldrà dipositar una fiança de 600 euros i assumir el lloguer mensual: empadronats 150 euros per a jornada complerta (300 euros no empadronats), 150 euros per a mitja jornada (150 euros no empadronats) i 40 euros si vol que sigui domicili fiscal. Alhora, atesa la finalitat del servei, les empreses que s’hi instal·lin hauran de participar, com a mínim, al 50% de les activitats de formació i tutoria programades per la regidoria de Promoció Econòmica i també els caldrà presentar informe anual sobre l’estat del projecte empresarial. El lloguer puntual per dies és de 6 euros per a empadronats (12 euros no empadronats).

De manera independent als espais de treball tant persones físiques com jurídiques poden sol·licitar l’ús de la sala de reunions i de les aules de formació, i l’Ajuntament respondrà les en un termini màxim de dos mesos. Tindran preferència les activitats organitzades per la regidoria de Promoció Econòmica, i tot seguit, les organitzades per altres regidories, les empreses i associacions empresarials del municipi, i darrerament, altres administracions i entitats. L’horari general d’utilització és de 8 a 15 h (tot i que s’estudiaran altres possibilitats en funció de la finalitat de l’activitat) i el cost del lloguer de la sala de reunions i de formació per a empadronats és de 15/30 euros (una hora) o de 60/120 euros (un dia) i per a no empadronat és de 30/60 euros (una hora) o de 120/240 euros (un dia).