Adjudiquen la redacció de l'estudi d'impacte ambiental de la variant nord d'Olot

S'analitzaran les diverses alternatives de traçat

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció de l’estudi d’impacte ambiental per a la variant nord de la C-37 al seu pas per Olot. L'estudi analitzarà les diverses alternatives de traçat del tram d'uns quatre quilòmetres de longitud, inclosa la part que afecta l'Hostal del Sol. Es tracta del tram comprès entre el futur enllaç oest –boca nord del futur túnel de la Pinya- i la connexió amb l'A-26 i la C-153, al final de l'autovia Besalú-Olot.
És l'últim tram pendent de projectar d'aquesta infraestructura que, juntament amb la variant de les Preses i un altre tram de la variant d'Olot, completaran el corredor Vic-Olot per Bracons.
 
La infraestructura busca millorar la mobilitat a l'entorn del municipi reduint el volum de trànsit que ha de travessar-lo des del túnel de Bracons. Aquest tram, juntament amb la variant de les Preses i l'altre tram de variant previst al municipi, permetrà completar el corredor Vic-Olot, per Bracons. La nova carretera, a més, disposarà de tres connexions amb la xarxa local: dos als extrems de l'actuació (enllaç Olot oest i enllaç amb l'A-26 i C-153) i un enllaç central a l'altura del polígon industrial Pla de Baix.

És l’últim tram que queda per projectar de la variant d'Olot. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat preveuen que pròximament s'adjudiqui també la redacció de l’estudi informatiu per aquest mateix tram.

L'Estat va reiterar el mes de novembre de l'any passat el seu compromís amb el finançamentt de les obres i va proposar acordar-lo en la comissió bilateral amb la Generalitat. El Govern va decidir tirar endavant amb els tràmits i el febrer passat va treure a licitació de la redacció dels dos estudis, a l'espera de concretar les aportacions.