Calvet manté el termini previst d'iniciar les obres de la futura variant d'Olot el 2019

El conseller parlarà amb Foment després de la reunió entre Sánchez i Torra

La Generalitat manté el calendari previst d'inici obres de la futura variant d'Olot per al 2019. Així ho ha expressat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s'hi ha referit tot dient que és una obra "complexa" que inclou la variant de Les Preses i el tram estatal que connectarà la variant d'Olot amb l'A-26. "Se segueix treballant a nivell tècnic per després començar amb les licitacions" ha dit i s'ha mostrat convençut que els traçats definitius assoliran el consens assolit fins ara al territori.
 
Per altra banda, s'ha compromès a parlar amb el Ministeri de Foment del tram que és competència seva un cop el president espanyol Pedro Sánchez tingui la primera reunió amb el president de la Generalitat, Quim Torra.
 
L'executiu espanyol va acordar fa uns mesos amb la Generalitat que li traspassaria la coordinació d'aquest tram nord que va des del barri de l'Hostal del Sol fins a l'enllaç amb l'autovia A-26 de la Canya. I es van emplaçar a signar un protocol. Un document que ja va fer arribar la Generalitat a Foment a l'espera d'una resposta. Però el maig passat Madrid se'n va desentendre i ara cal seguir amb les negociacions. Aquest gest va indignar a l'Ajuntament d'Olot perquè encallava de nou uns treballs molt necessaris per seguir endavant amb tot el projecte.

Per que fa a la futura variant de Les Preses, s'està pendent de la redacció del projecte informatiu. El gener passat, es va anunciar que properament es posaria a licitació. El Departament de Territori i Sostenibilitat preveia que l'adjudicació es fes aquest estiu. Aquest document és el que recollirà totes les opcions de traçat per arribar finalment a un únic recorregut acordat. El conseller no ha posat cap data tot dient que "s'hi està treballant tècnicament". "És un projecte molt ambiciós, que ve de lluny; tal com el tenim plantejat actualment sabrem donar continuïtat al consens territorial a la definitiva consolidació de l'1+1 (un carril per sentit) a Les Preses i el 2+2 a la variant d'Olot, així com al tram que és competència de l'Estat.

Fa un any, el llavors conseller de Territori, Josep Rull, va assegurar que el Govern volia tenir enllestides les futures variants de Les Preses i Olot l'any 2022. Es tracta d'unes obres molt reclamades pel territori que completaran l'eix Vic-Olot. La que està més avançada es la d'Olot, que ja té el projecte constructiu fet.

La previsió és que les obres comencessin el primer trimestre del 2019, amb una durada de 36 mesos i un cost de 124 MEUR. Un calendari que Calvet ha afirmat que es complirà, tot i que només ha dit que serà el 2019. Abans de licitar les obres, però, és indispensable tenir fets els estudis informatius de la variant de Les Preses i de la futura connexió amb l'A-26, que és competència de l'Estat. El cost estimat de la variant de les Preses és d'entre 30 i 50 MEUR, amb un termini d'obres de 20 mesos.