La Generalitat veu el projecte de la futura variant d'Olot com a una obra "unitària" que inclou el desdoblament de la C-66 fins a Girona. Aquesta última via té pendent de construcció el tram de Cornellà del Terri-Besalú sense que hi hagi calendari.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, no ha concretat terminis però ha subratllat que aquest és un projecte "de país" i que, malgrat la difícil situació econòmica, el Govern buscarà els recursos necessaris per fer-ho possible.
Respecte la variant de Les Preses, Rull ha dit que el territori ha de consensuar una proposta perquè és un espai "extraordinàriament sensible". Per la seva banda, l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha anunciat que en els propers dies s'anunciarà un acord amb els municipis afectats per aquesta obra.
Ampliació:
El projecte de la variant d'Olot és una obra "de país" que no afecta només a la Garrotxa sinó també a altres comarques com ara el Pla de l'Estany i el Gironès. El Govern la concep com a un projecte unitari que inclou també el desdoblament de la C-66 fins a Girona. Aquesta via té un tram pendent de desdoblar, el que va des de Besalú fins a Cornellà del Terri, i a dia d'avui no hi ha calendari.
El conseller Rull ha reconegut que no es pot parlar encara de terminis i que el més important ara és trobar el finançament perquè aquesta obra "molt costosa", ha dit, sigui una realitat. En aquest sentit, ha recordat que la situació econòmica és delicada però que s'intentarà que en els pròxims pressupostos es vegi "d'alguna manera o altre el compromís" del Govern amb aquest projecte.
Acord imminent per la variant de Les Preses
En relació a la futura variant de Les Preses, que enllaçarà amb la sortida del túnel de Bracons, el conseller ha subratllat que la proposta ha de venir dels municipis perquè és una obra que passa per un espai "extraordinàriament sensible". És per això que ha emplaçat als municipis afectats a posar-se d'acord. Segons Rull, "que parli el territori, que faci propostes que seran recollides pel departament". Sobre aquesta qüestió, l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha anunciat que l'entesa és imminent i que en els pròxims dies ja es podrà donar a conèixer.
El Govern també s'ha compromès a tirar endavant a curt termini les rotondes que tant la Vall d'en Bas com Les Preses reclamen per descongestionar la travessera de la C-152 fins que la variant no sigui una realitat.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha fet aquestes declaracions durant una visita a Olot on ha presidit el consell rector de l'Observatori del Paisatge. Prèviament, ha visitat l'Ajuntament on ha signat el llibre d'honor.
Per la seva banda, l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas, ha celebrat el compromís de la Generalitat per buscar el finançament tot dient que és una "molt bona notícia". La variant d'Olot és un projecte llargament reivindicat a la Garrotxa. Aquesta infraestructura ha de servir per descongestionar el trànsit que creua la capital garrotxina i, alhora, millorar la connexió de la comarca amb Osona, l'Alt Empordà i el Ripollès.
Pel que fa al projecte pendent de desdoblament de la C-66, aquesta obra passa per Cornellà del Terri, Porqueres, Banyoles i Serinyà (al Pla de l'Estany) i Sant Ferriol i Besalú (a la Garrotxa). Els seus extrems són l'enllaç del final de la carretera desdoblada entre Sarrià de Ter i Porqueres (a l'altura d'Haribo) i l'inici de la variant de Besalú, que enllaça amb l'autovia A-26 (en direcció a Olot) i l'N-260 (cap a Figueres o cap a Olot).