Una nova campanya vol aturar el malbaratament alimentari

'La manduca no caduca' és la iniciativa endegada per naturalistes gironins

L'Associació de Naturalistes de Girona està treballant en una nova campanya social 'La manduca no caduca' que té com objectiu conscienciar i sensibilitzar sobre el malbaratament d'aliments. La idea va néixer l'any passat durant un dinar popular que va realitzar l'entitat.

El portaveu de l'associació, Enric Cortiñas, ha assenyalat que la campanya no només vol sensibilitzar els ciutadans sinó que també vol involucrar les empreses distribuïdores, els mercats i les cadenes de supermercats de les comarques gironines. "Volem mostrar que es tira massa menjar bo a les escombraries", ha afegit. La campanya arrencarà aquest mes de setembre i és possible que s'allargui fins al 2015.

L'Associació de Naturalistes de Girona han creat un equip especial - amb persones del món el màrqueting, involucrades en el Departament d'Agricultura i dins del món de les grans cadenes alimentàries- per coordinar aquesta nova campanya social. Una iniciativa que compta amb una subvenció de l'Ajuntament de Girona i que arrencarà amb força aquest proper mes de setembre.

Durant la primera quinzena està previst que es realitzin tota mena d'actes i mobilitzacions com dinars solidaris a la ciutat de Girona i arreu de les comarques gironines. Posteriorment, durant la segona quinzena d'octubre, els treballs es focalitzaran en reunir-se i obrir línies de diàleg amb les empreses distribuïdores d'aliments, algunes de les botigues principals que hi ha a la demarcació i les cadenes de supermercats.

"Hem de potenciar les varietats locals, el comerç de proximitat i els productes de la terra sense tenir tant en compte la seva estètica", ha explicat Cortiñas. I és que la campanya vol servir per conscienciar d'una banda sobre el mal ús i malbaratament d'aliments i, al mateix temps, promocionar els productes ecològics. "També estem en contacte amb l'Associació d'Hostaleria de les comarques gironines perquè durant la setmana gastronòmica que es fa a la ciutat hi hagi una jornada dedicava al consum de peix responsable", ha explicat el portaveu.

"Volem que tots els àmbits relacionats amb aquest sector es sumin a la campanya i unim esforços", ha explicat Cortiñas. Des de l'associació critiquen la manca de conscienciació sobre aquesta problemàtica i asseguren que la nova campanya vol ser un toc d'atenció.