Els Agents Rurals han denunciat dos guies d’activitats esportives per haver conduït un grup de 19 persones a practicar un ràpel en un sector de l’Alta Garrotxa on l’escalada està temporalment prohibida per protegir espècies amenaçades durant el període de nidificació.
L’actuació ha estat realitzada per efectius del Grup de Suport de Muntanya en el marc de les tasques de vigilància i protecció de la fauna salvatge. La restricció d’accés respon a la necessitat de preservar espècies especialment sensibles, com l’aufrany (Neophron percnopterus), que nidifica en aquesta zona.
Per evitar que es continuï accedint a l’espai mentre es manté vigent la prohibició, els Agents Rurals han desmuntat la instal·lació de ràpel i un tram de passamà que hi havia col·locats al sector.
A més, s’ha reforçat la senyalització amb nous avisos de prohibició d’escalada i d’accés, així com amb cinta que impedeix el pas a la zona afectada.
Els Agents Rurals recorden que el respecte a les limitacions temporals de les activitats esportives en espais naturals és fonamental per garantir la conservació de les espècies protegides, especialment durant períodes crítics com el de la reproducció i la nidificació.

