L’Associació Gironina de Teatre reconeix Pilar Prats i premia els espectacles Woof i El cos detingut

L'AGT celebra una edició amb més participació i impuls al talent emergent

La Gala AGT 2025, organitzada per l’Associació Gironina de Teatre (AGT), ha distingit la trajectòria de l’actriu i formadora teatral Pilar Prats, i ha premiat l’espectacle Woof, de Pere Hosta, així com el projecte de nova creació El cos detingut, del col·lectiu Naixem Cridant. L’acte es va celebrar a l’Auditori de La Mercè de Girona i va reunir unes 120 persones, entre les quals el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats. 

Pilar Prats ha estat guardonada amb el Premi Pep Mora, que reconeix figures destacades del teatre a les comarques gironines. La seva trajectòria inclou una llarga carrera com a actriu professional, tasques de direcció en grups amateurs i una notable aportació a la formació teatral, especialment a l’escola El Galliner, de la qual va ser directora durant vuit anys. Prats també ha treballat en producció artística i continua vinculada a la docència i a petites produccions teatrals. 

L’espectacle Woof, de Pere Hosta, ha estat distingit amb el Premi AGT – Cristina Cervià al millor espectacle de la temporada. L’obra s’ha imposat a propostes finalistes com Frutal, de La Senyoreta, i ha destacat per l’originalitat i la qualitat interpretativa. També s’hi van presentar muntatges com Calla, Judit, calla, A les meves estimades bibliotecàries i K’Mon Tour. 

Pel que fa al concurs Implica’ns, la cinquena edició ha premiat El cos detingut, del col·lectiu Naixem Cridant, amb una dotació rècord de 6.000 euros. El projecte participarà al programa de residències del Centre de Creació d’Arts Escèniques El Canal de Salt i rebrà suport en producció, difusió i espais d’assaig. Aquest concurs, creat el 2021, té com a objectiu facilitar que propostes emergents arribin als escenaris i impulsin nous talents de les arts escèniques catalanes. 

La gestora cultural de l’AGT, Nunu Santaló, va destacar el creixement del certamen: “Any rere any, la gala creix exponencialment i cada vegada tenim més suport. Hem tingut un augment molt considerable en les votacions del Premi AGT-Cristina Cervià, amb més de 600 vots, i més projectes presentats a l’Implica’ns.” Santaló va remarcar que l’interès creixent confirma la bona salut del festival i les ganes de crear nous projectes. 

L’AGT, fundada el 1993, agrupa professionals de perfils molt diversos —actors, directors, escenògrafs, productors, pedagogs teatrals o gestors culturals— i treballa per enfortir el sector, donar veu a les arts escèniques gironines i dignificar la professió. L’entitat també gestiona el centre de formació teatral El Galliner i col·labora activament en la dinamització cultural del territori.