Enxampen dues vegades en una hora un conductor begut a Camprodon

Després de la primera multa va trencar el parany i conduir per un carril bici

Agents dels Mossos d’Esquadra de l’Àrea Regional de Trànsit de Girona, sector Olot, juntament amb efectius del Cos de Vigilants de Camprodon, van detenir el dia 26 de febrer, a Sant Pau de Seguries, un home de 59 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la seguretat viària, per conduir amb una taxa d’alcohol penalment punible i un segon delicte de resistència i desobediència als agents de l’autoritat.

Els fets van passar el mateix dia, a la carretera C-38, al seu punt quilomètric 10.5, dins el terme municipal de Camprodon, on els efectius dels Vigilants de Camprodon van requerir una patrulla de trànsit dels mossos per fer una prova d’alcoholèmia a un conductor.

Cap a dos quarts de dotze del migdia, els agents de trànsit van fer les proves d’alcohol al conductor d’un turisme i van veure que aquest donava un resultat positiu d’1,08 mg/l en aire expirat.

La taxa quadruplicava la màxima permesa, que en aquell cas era de 0,25 mg/l, per aquest motiu els agents van obrir al conductor diligències penals, li van atribuir un delicte contra la seguretat del trànsit per conduir amb una taxa d’alcohol penalment punible i li van immobilitzar el vehicle amb un parany a la roda.

Poca estona més tard, gràcies a la col·laboració ciutadana, els mossos van saber que l’home havia trencat el parany i havia fugit del lloc de la immobilització conduint de nou el turisme.

Els agents van comprovar que el conductor havia fugit conduint pel carril bici i després s’havia incorporat a la carretera C-38. Cap a dos quarts d’una del migdia el van interceptar al quilòmetre 5 de la mateixa carretera, dins el terme municipal de Sant Pau de Seguries.

En fer les proves d’alcohol, el conductor va donar un resultat final d’1 mg/l en aire expirat, encara quatre vegades superior a la permesa. L’home va quedar detingut com a presumpte autor de dos delictes, un contra la seguretat viària per conduir amb una taxa penalment punible i un tercer delicte de resistència i desobediència als agents de l’autoritat.

El detingut, que tenia antecedents, ha passat avui dia 27 de febrer a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Ripoll.