El TAV ha sortir de l'Estació de Sants de Barcelona pràcticament puntual, a les 11.01 hores, en direcció a Figueres-Vilafant, i ha travessat l'esplanada on s'està construint l'Estació de la Sagrera més de sis minuts després.
A una velocitat de 194 quilòmetres hora, el TAV ha sortir de Barcelona en direcció al Vallès Oriental, on ràpidament ha superat el peatge de Mollet de l'autopista AP-7. Després de moderar lleugerament la velocitat, el TAV ha tornat viatjar al voltant dels 200 quilòmetres.
A les 11.20 hores, amb la visió del Montseny al davant, el comboi ha prosseguit cap al nord a uns 220 quilòmetres per hora, passant tota l'estona a prop del corredor d'infraestructures de l'autopista i els trams de línia ferroviària convencional a partir de la Roca del Vallès.
El TAV ha superat els 250 quilòmetres per hora a les 11.23 hores, quan tot just superava la muntanya del Montseny a mà esquerra. El tren ha continuat creuant a alta velocitat els diversos viaductes i túnels que hi ha en el seu traçat.
A les 11.33 hores, el TAV ha arribat als afores de Girona i ha entrat en el túnel que accedeix a la capital gironina reduint la seva velocitat per sota dels 100 quilòmetres per hora. El TAV ha creuat l'andana de l'estació de Girona tot just 35 minuts més tard de sortir de Sants i a una velocitat de 45 quilòmetres per hora.
Superada l'andana, el comboi ha recuperat ràpidament una velocitat superior als 150 km/h per abandonar la ciutat de Girona. Un cop el TAV ha estat un altre cop a camp obert, el tren ha agafat una velocitat màxima de 290 km/h per arribar a la plana empordanesa.
Finalment, el TAV ha arribat a l'andana de l'estació de Figueres-Vilafant a les 11.48 hores, després d'un trajecte de 47 minuts, en comptes dels 53 previstos, ja que no ha parat a l'estació de Girona.
Descobriment de la placa a Vilafant
A l'estació de Vilafant, s'ha fet el descobriment d'una placa amb la presència dels presidents dels governs català i espanyol, Artur Mas i Mariano Rajoy, i el Príncep d'Astúries i de Girona, Felip de Borbó, acompanyat d'altres autoritats.
La comitiva s'ha traslladat posteriorment a Girona, on a dos quarts d'una del migdia se celebrarà l'acte institucional d'inauguració. Hi intervindran el Príncep d'Astúries i de Girona, Felip de Borbó; el president del Govern, Artur Mas; el president del govern espanyol, Mariano Rajoy; la ministra de Foment, Ana Pastor; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i els alcaldes de Girona i Barcelona, Carles Puigdemont i Xavier Trias, entre d'altres.
A partir d'aquest dimecres, sortiran els primers trens amb passatgers, que podran viatjar entre Girona i Barcelona en 37 minuts per 6,91 euros si s'agafa un abonament de deu viatges (15,70 euros el bitllet senzill) i entre Figueres i la capital catalana, en 53 minuts per 8,89 euros amb una abonament de 10 trajectes (20,20 euros el bitllet senzill). En total, cada dia hi haurà vuit trens entre Madrid i Figueres i vuit tres Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes.
Pel que fa la connexió internacional directe entre l'Estat i França no quedarà completa fins a l'abril, un cop els combois espanyols estiguin homologats per circular en vies franceses. Mentrestant, s'haurà de fer un transbordament a Figueres.
A una velocitat de 194 quilòmetres hora, el TAV ha sortir de Barcelona en direcció al Vallès Oriental, on ràpidament ha superat el peatge de Mollet de l'autopista AP-7. Després de moderar lleugerament la velocitat, el TAV ha tornat viatjar al voltant dels 200 quilòmetres.
A les 11.20 hores, amb la visió del Montseny al davant, el comboi ha prosseguit cap al nord a uns 220 quilòmetres per hora, passant tota l'estona a prop del corredor d'infraestructures de l'autopista i els trams de línia ferroviària convencional a partir de la Roca del Vallès.
El TAV ha superat els 250 quilòmetres per hora a les 11.23 hores, quan tot just superava la muntanya del Montseny a mà esquerra. El tren ha continuat creuant a alta velocitat els diversos viaductes i túnels que hi ha en el seu traçat.
A les 11.33 hores, el TAV ha arribat als afores de Girona i ha entrat en el túnel que accedeix a la capital gironina reduint la seva velocitat per sota dels 100 quilòmetres per hora. El TAV ha creuat l'andana de l'estació de Girona tot just 35 minuts més tard de sortir de Sants i a una velocitat de 45 quilòmetres per hora.
Superada l'andana, el comboi ha recuperat ràpidament una velocitat superior als 150 km/h per abandonar la ciutat de Girona. Un cop el TAV ha estat un altre cop a camp obert, el tren ha agafat una velocitat màxima de 290 km/h per arribar a la plana empordanesa.
Finalment, el TAV ha arribat a l'andana de l'estació de Figueres-Vilafant a les 11.48 hores, després d'un trajecte de 47 minuts, en comptes dels 53 previstos, ja que no ha parat a l'estació de Girona.
Descobriment de la placa a Vilafant
A l'estació de Vilafant, s'ha fet el descobriment d'una placa amb la presència dels presidents dels governs català i espanyol, Artur Mas i Mariano Rajoy, i el Príncep d'Astúries i de Girona, Felip de Borbó, acompanyat d'altres autoritats.
La comitiva s'ha traslladat posteriorment a Girona, on a dos quarts d'una del migdia se celebrarà l'acte institucional d'inauguració. Hi intervindran el Príncep d'Astúries i de Girona, Felip de Borbó; el president del Govern, Artur Mas; el president del govern espanyol, Mariano Rajoy; la ministra de Foment, Ana Pastor; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i els alcaldes de Girona i Barcelona, Carles Puigdemont i Xavier Trias, entre d'altres.
A partir d'aquest dimecres, sortiran els primers trens amb passatgers, que podran viatjar entre Girona i Barcelona en 37 minuts per 6,91 euros si s'agafa un abonament de deu viatges (15,70 euros el bitllet senzill) i entre Figueres i la capital catalana, en 53 minuts per 8,89 euros amb una abonament de 10 trajectes (20,20 euros el bitllet senzill). En total, cada dia hi haurà vuit trens entre Madrid i Figueres i vuit tres Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes.
Pel que fa la connexió internacional directe entre l'Estat i França no quedarà completa fins a l'abril, un cop els combois espanyols estiguin homologats per circular en vies franceses. Mentrestant, s'haurà de fer un transbordament a Figueres.