Precisament, aquest dissabte en la presentació pública del projecte de PGE per al 2013 es va confirmar que Foment ja ha desistit en el seu intent de desdoblar el tram Tordera-Maçanet, perquè tot i aparèixer al document, no es consigna ni un sol euro per aquesta obra. D'altra banda, la ministra de Foment, Ana Pastor, ja va deixar clar aquesta setmana passada que la N-II al nord de Girona no es desdoblaria i deixava la porta oberta a la inversió privada.
En conjunt, l'Estat preveu invertir durant aquest 2013 un total de 30.852.600 euros per a fer obres i projectes en aquesta carretera. Gairebé la meitat d'aquest global, però, va a parar íntegrament a acabar els treballs a mig fer del tram Sils-Caldes (en concret, 15,38 MEUR) i una partida de 3 MEUR per la represa de les obres entre Maçanet i Sils. Uns treballs que el govern estatal només preveu completar fins a l'enllaç amb la C-35. Unes notícies que van despertar tota mena de rebuigs per part dels alcaldes afectats.
D'altra banda, en aquesta carretera al seu pas per la comarques gironines hi moren una mitjana de 19 persones a l'any en accidents de trànsit. Aquest 2012 ja han perdut la vida tretze persones en nou accidents. Es té constància que més de 65 persones han mort en els últims quatre anys, tal com han denunciat els alcaldes de la zona i diverses entitats socials. És per aquest motiu que aquesta via ja es coneix com el "corredor de la mort".
Un dels accidents recents més impactants va succeir el passat 19 de febrer d'enguany, cap a tres quarts d'onze de la nit, quan una furgoneta i un camió van xocar a Figueres. En aquest succés, cinc persones van perdre la vida i quatre persones més van resultar ferides, dues d'elles de gravetat.
En conjunt, l'Estat preveu invertir durant aquest 2013 un total de 30.852.600 euros per a fer obres i projectes en aquesta carretera. Gairebé la meitat d'aquest global, però, va a parar íntegrament a acabar els treballs a mig fer del tram Sils-Caldes (en concret, 15,38 MEUR) i una partida de 3 MEUR per la represa de les obres entre Maçanet i Sils. Uns treballs que el govern estatal només preveu completar fins a l'enllaç amb la C-35. Unes notícies que van despertar tota mena de rebuigs per part dels alcaldes afectats.
D'altra banda, en aquesta carretera al seu pas per la comarques gironines hi moren una mitjana de 19 persones a l'any en accidents de trànsit. Aquest 2012 ja han perdut la vida tretze persones en nou accidents. Es té constància que més de 65 persones han mort en els últims quatre anys, tal com han denunciat els alcaldes de la zona i diverses entitats socials. És per aquest motiu que aquesta via ja es coneix com el "corredor de la mort".
Un dels accidents recents més impactants va succeir el passat 19 de febrer d'enguany, cap a tres quarts d'onze de la nit, quan una furgoneta i un camió van xocar a Figueres. En aquest succés, cinc persones van perdre la vida i quatre persones més van resultar ferides, dues d'elles de gravetat.