Sils, Blanes i Pont de Molins veuen ridícules les inversions de l'Estat a l'N-II

L'alcalde de Sils, Martí Nogué, destaca que les noves notícies "ni l'escalfen ni el refreden"

La presentació de les inversions dels pressupostos generals a les comarques gironines per aquest 2013 ha despertat tota mena de sentiments entre els municipis afectats per l'evolució d'infraestructures cabdals com l'N-II. D'una banda, l'alcalde de Sils ha explicat que abans de valorar les noves inversions voldria saber si l'Estat "realitzarà les inversions, de més de 15 MEUR, que havia previst per aquest 2012". "Ja em sap greu parlar d'aquestes coses, s'ha dit tant i al final sempre acabem amb res, ja no m'escalfa ni em refreda cap novetat sobre el futur de la N-II al municipi", ha ressaltat. L'Estat preveu invertir 15,38 MEUR per acabar els treballs a mig fer del tram Sils-Caldes.

A més, el Ministeri de Foment també ha inclòs una partida de 3 MEUR per la represa de les obres entre Maçanet i Sils. Uns treballs que el govern estatal només preveu completar fins a l'enllaç amb la C-35. "Aquesta inversió és ridícula, no sé ni què volen fer en aquest tram però aquesta xifra només serveix per arrencar les herbes que han sortit en aquesta zona", ha ressaltat Nogué.

D'altra banda, els pressupostos confirmen que Foment ha desistit en l'objectiu de desdoblar el tram Tordera-Maçanet perquè no s'ha consignat ni un sol euro per aquesta obra. Una notícia que ha caigut com un gerro d'aigua freda per a la població de Blanes. "Ja ens ho esperàvem després de les declaracions de la ministra de Foment, Anna Pastor, ho hagués anunciat. No obstant això, aquest fet és un greuge comparatiu immens per als ciutadans de tota aquesta zona", ha explicat l'alcalde de Blanes, Josep Marigó. Segons Marigó, la població necessitava el desdoblament d'aquesta via per millorar la seguretat de la carretera i tenir una via que unís Blanes amb la capital de la demarcació. "No ens agrada en absolut, és incomprensible", ha conclòs Marigó.

En total, l'Estat preveu invertir 112,45 MEUR a les comarques gironines, destina 30,8 MEUR a l'N-II dels quals la meitat, 15, 3 MEUR, són pel tram Sils- Maçanet. Inclou una partida de 10.000 euros per a l'estudi informatiu de l'alternativa que proposa l'Estat al tram Tordera-Maçanet, és a dir unir l'A-2 amb la B-40, amb una via de gran capacitat. També preveu 10,01 MEUR per a la millora de la seguretat i condicionament dels accessos de tota la N-II i 2,4 MEUR per als trams del nord.

L'Estat ha previst una partida de 1.000.000 euros per realitzar la variant de Garrigàs a Pont de Molins i que inclou el cinturó de ronda de Figueres, un dels punts negres d'aquesta carretera. L'alcalde de Pont de Molins, Josep Fuentes, ha ressaltat que es tracta d'una xifra "molt petita" que no soluciona els "problemes" d'aquesta carretera. L'Estat també destina 957.000 euros per fer millores al tram Medinyà- Orriols.

"Aquestes inversions són molt menors, l'objectiu era poder desdoblar tota la carretera de punta a punta, portem reclamant-ho més de 30 anys i veig que haurem de continuar així molt mes temps", ha conclòs Fuentes.