39 anys de viaducte del tren convencional a Girona

Reagrupament pregunta sobre l'estat d'aquesta infraestructura

El portaveu de RCat, Carles Bonaventura, va recordar al plenari municipal d'aquest dilluns que el viaducte del tren convencional ha patit mancances al llarg del temps. "El 1994 es va procedir a fer unes obres amb l’objectiu de reparar els danys que afectaven aquesta construcció mitjançant l’actuació en fissures i la instal·lació de protectors. Hi havia la intenció de fer-hi un drenatge per treure’n la humitat provocada per la pluja, la qual podria haver afectat el formigó de la instal·lació, amb el perill que això representaria per a la seva estabilitat. S’hi preveia fer-hi desguassos per facilitat l’evacuació de l’aigua de la pluja, a més d’operacions d’eliminació de les parts més afectades, tasques de neteja i reposició de les vies", va explicar citant també la negativa de Renfe el 1996 a la instal·lació de pantalles acústiques perquè "els experts consideraven que podrien representar un sobrepès no previst a la via".

El regidor va sol·licitar els resultats de l'estudi encarregat per Joaquim Nadal com també preguntar a Renfe i Adif si tenen cap estudi sobre l'estat actual de la infraestructura. "La nostra intenció no és crear cap mena d’alarmisme entre la ciutadania, però ara que sembla la intenció de l’Estat és que continuem tenint viaducte per al tren convencional durant anys, si no hi posem remei, creiem que és urgent que l’equip de govern, si no disposa de dades actualitzades d’Adif sobre l’estat del viaducte, encarregui un estudi", va sentenciar.