Lloret vol sancionar amb 1,2 MEUR els quatre hotels que punxaven la llum

Les multes són per vulneració de la Llei de Turisme i de la Seguretat

L'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) està tramitant les multes als quatre hotels del municipi -Sun Village, Savoy, Mediterranean Sand i Marina Sand- que punxaven diferents serveis com la llum, el gas o l'aigua i tenien deutes de subministraments.

L'Ajuntament del municipi té en marxa els expedients per vulneracions greus i molt greus de la Llei de Turisme i de Seguretat contra aquests establiments.

Consideren que no només van vulnerar els drets de les persones que s'hi allotjaven i que es van haver de reubicar quan es va descobrir la situació el setembre passat, sinó que també les van posar en perill. En total, la xifra es podria situar al voltant dels 1,2 MEUR sumant les multes proposades pels quatre establiments, que estaven gestionats per diverses societats.

L'alcalde ha insistit que es tracta de propostes de sanció i que les societats poden fer-hi al·legacions. En aquest sentit, ha explicat que tres dels quatre establiments continuen tancats i amb litigis interns mentre que un quart ha canviat de propietari i de nom. A més, Dulsat ha concretat que aquest últim ha saldat els deutes en impostos que tenia amb l'Ajuntament.

Millorar la marca del municipi

La voluntat municipal és millorar la imatge turística del municipi i reposicionar la marca. Per això, aquest matí han presentat el Pla d'Accions de Lloret Turisme per aquest 2017. En aquest sentit, entre les propostes destaquen la creació d'un centre especialitzat en 'running'; el posicionament com a 'Hub'; aconseguir la certificació de ciclisme; el foment de la gastronomia de la zona o la creació d'una nova web municipal.

A nivell turístic, també s'inclourà la casa indiana Can Font a la ruta de visites guiades i s'ha creat un sistema d'informació des de les Oficines de Turisme via Whatsapp, entre d'altres.

Millorar la relació entre habitants i turistes

D'altra banda, l'Ajuntament vol tirar endavant una campanya de conscienciació que millori la relació entre habitants i turistes. La proposta es posarà a concurs amb l'objectiu que una empresa ideï una campanya el més original i efectiva possible. Dulsat ha explicat que, sovint, hi ha malestar per coses quotidianes que passen a l'estiu com ara la falta d'aparcament o bé que alguns turistes vagin sense samarreta.

Aquesta situació, diu, es veu agreujada en els darrers temps per l'augment d'habitatges d'ús turístic. "Detectem que en xarxes socials hi ha hagut molèsties en aquest sentit que creiem que una campanya positiva pot ajudar a minimitzar-ho", insisteix l'alcalde.

L'Ajuntament signarà en els propers mesos un conveni econòmic que garantirà una aportació econòmica anual de la Generalitat, el consistori i el Patronat de Turisme Costa Brava per a desenvolupar les accions previstes en aquest full de ruta.

Retorn de 15 euros per cada euro invertit en esdeveniments

D'altra banda, l'Ajuntament ha elaborat un estudi d'impacte d’esdeveniments 2016 que els ha de servir de guia per a decidir en quins s'ha de seguir invertint i quines decisions s'han de prendre en un futur. El document ha analitzat 8 dels esdeveniments que es fan al municipi i estableix que han generat un impacte total de 3.962.682 euros. Una dada que, segons el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Orobitg, suposa que per cada euro invertit se n'han retornat quinze al municipi.

Una de les principals destinacions turístiques del país

Durant el 2016, 1.299.098 persones van visitar Lloret i s'hi van fer fins 5.884.557 pernoctacions. El municipi compta 29.147 places hoteleres entre les quals predominen els hotels de tres i quatre estrelles amb 31 i 35 hotels, respectivament. Segons l'Ajuntament, el turisme a la població suposa un 4% del total de visitants que viatgen a Catalunya i un 26% dels que ho fan a la Costa Brava. Unes xifres que, asseguren, mantenen la població com una de les principals destinacions turístiques de Catalunya i Espanya.