L’Ajuntament de Girona ha rebut els primers resultats de l’auditoria tècnica sobre les càmeres corporatives municipals encarregada el passat mes de juny amb l’objectiu d’avaluar-ne l’estat i la seva integració al sistema global de vídeo. L’estudi, que analitza el funcionament, manteniment i viabilitat de les càmeres de seguretat, ha determinat que la majoria dels dispositius instal·lats a la via pública s’hauran de substituir per una tecnologia més moderna i eficient, mentre que tres d’ells ja han estat reparats i s’han posat novament en funcionament.
L’auditoria fa referència a 26 càmeres situades en espais públics, a les quals no s’inclouen les que es van instal·lar l’estiu passat per al control de la zona de baixes emissions (ZBE). En aquest darrer cas, el consistori treballa perquè els cossos de seguretat puguin accedir a la informació que enregistrin amb finalitats de prevenció i seguretat ciutadana.
Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia i regidora de Convivència i Seguretat, Sílvia Aliu Gifre, la prioritat del consistori és “posar en marxa totes les càmeres que fins ara no funcionaven i garantir-ne el manteniment continuat per evitar que tornin a quedar fora de servei”.
Aliu ha avançat també que el govern municipal explora nous usos dels dispositius més enllà de la seguretat, com ara el control del trànsit i la mobilitat, la gestió de l’espai públic, la millora de la coordinació d’esdeveniments i la resposta davant emergències. “Les càmeres són una eina clau per a una ciutat intel·ligent”, ha subratllat.
La segona fase de l’auditoria —que s’està duent a terme sobre les càmeres ubicades als equipaments municipals— es preveu que estigui finalitzada al gener del 2026. A més, l’Ajuntament té previst incorporar noves càmeres als accessos de la ciutat per reforçar la seguretat i la gestió de la mobilitat urbana.

