Acaba el desallotjament dels dos hotels de Lloret que havien de tancar per ordre municipal

L'operador World2Meet critica que no ha rebut cap ajuda de l'Ajuntament

Els desallotjament dels dos hotels de Lloret de Mar (Selva), Marina Sand i Savoy, que havien de tancar aquest matí per ordre municipal ha acabat a les 12 del migdia.

Dins els edificis només hi queden els treballadors, que tenen tot el dia d'avui per buidar i netejar les instal·lacions, ja que aquest dissabte els venç el contracte.

Les últimes 24 hores han estat frenètiques per a l'operador World2Meet, que ha hagut de reallotjar unes 700 persones en hotels de la localitat i de poblacions de l'entorn com Blanes, Tossa, Malgrat i Platja d'Aro.

El director de World2Meet ha criticat que no ha rebut cap ajuda de l'ajuntament i que hauran d'assumir els costs tant del reallotjament com de les reclamacions, ja que pràcticament tots els clients n'han presentat. La policia s'ha personat en els hotels en dues ocasions al llarg del matí per certificar que estaven buits.

Ampliació:

24 hores per buidar dos hotels amb 700 persones. Aquesta era la missió que tenia l'operador turístic World2meet per tal de complir el decret d'alcaldia que feia tancar el Savoy (ja que en el termini de 48 hores que els havien donat no havia solucionat el problema de la llum) i el Marina Sand, on no només la llum estava punxada sinó que hi havia una instal·lació il·legal de gas.

El termini donat per l'ajuntament acabava inicialment a les nou del matí, tot i que s'han donat dues hores més de marge a l'agència receptora per poder reallotjar tothom. El gran gruix de turistes ja van marxar dijous cap a hotels del mateix Lloret de Mar, Blanes i Platja d'Aro però aquest matí encara quedava gent per marxar. Molts havien estat tot el dia d'excursió i no havien conegut la situació fins que, a la nit, van arribar a l'hotel. També s'han dut turistes fins a poblacions com Tossa de Mar o Malgrat de Mar.

La policia certifica el tancament

Agents de la policia local s'han personat als dos hotels en dues ocasions per comprovar que el desallotjament s'estava fent. En el cas del Savoy, com que s'ha acabat mitja hora més tard, han deixat constància d'aquest incompliment en l'acta que han aixecat. A dos quarts d'onze tots dos hotels estaven buits i, en el cas del Savoy, els operaris han col·locat unes planxes de metall per barrar totalment l'accés.

Els treballadors podran estar al llarg del dia d'avui netejant l'hotel, traient el menjar que es fa malbé per deixar-ho tot tancat i barrat, tal com exigeix el consistori, que els ha suspès la llicència. A partir de dissabte, oficialment els seus contractes es donen de baixa i, després de gastar les vacances i els dies festius que tenen pendents, aniran a l'atur. En els quatre hotels que han tancat hi ha més de 130 treballadors.


 

Entre els clients que encara marxaven aquest matí hi havia un grup de francesos de la tercera edat. Dijous van estar tot el dia d'excursió a Barcelona i en arribar els van dir que havien de deixar l'hotel. És la tercera vegada que canvien de lloc en només nou dies, ja que havien arribat al Sun Village (que va tancar dijous) i ara els tornen a traslladar. "Ens volien endur a 15 quilòmetres i ens hem negat, hem pagat per venir a Lloret", lamentava una de les clientes. El seu home, Jean Ducassou, ha explicat que han estat incòmodes en el Marina Sand perquè havien d'anar amunt i avall amb la maleta perquè l'ascensor no funcionava i no tenien aire condicionat.

També ha deixat l'hotel la Manuela Muñoz, que ha vingut de vacances amb el seu home des de Badalona. Aquest matí li han dit que havien de marxar i el matrimoni no sabia absolutament res del motiu. "No ens han explicat res de res", lamenta. Malgrat el seu viatge acabava diumenge, decideixen tornar a casa i han reclamat a l'hotel que els torni els diners de les dues nits que no estaran a l'establiment.

Dures crítiques de l'operador turístic

El director de World2meet, Xavier Fernàndez, ha lamentat que han tingut molt poc temps per reallotjar tanta gent. En total, a causa del tancament dels quatre hotels els ha suposat trobar lloc a més de 1.500 persones. "Lloret està ara al 95% d'ocupació i és molt complicat trobar places, hem hagut de portar-los a d'altres poblacions i en hotels que no eren els que, evidentment, havien reservat", ha lamentat Fernàndez.

El responsable de l'empresa s'ha mostrat molt crític amb l'ajuntament perquè creu que ha donat un termini "massa estricte" per tancar els dos darrers hotels (només 24 hores). A més, lamenta que no els ha ajudat en res. "Ens van dir que ens ajudarien i ni cap taxi, ni cap transport per donar-nos un cop de mà; això sí, ens han dit que ens donarien entrades per als parcs aquàtics per a tots els afectats", explicava amb ironia.

A més, Fernàndez assegura que aquesta situació els costarà molts diners. L'operador turístic havia llogat els quatre hotels durant aproximadament 20 setmanes i, per tant, s'haurà de fer responsable tant de retornar els diners als afectats, pagar-los l'hotel nou on es reallotgen i també les reclamacions. "Ens costarà una fortuna, haurem de pagar tres vegades", ha manifestat Fernàndez, que apunta que pràcticament tots els turistes han demanat fulles de reclamació.

A banda dels costos econòmics, creu que s'ha fet mal a la imatge turística de Lloret. "Jo sóc de Lloret i m'estimo el meu poble, però els clients marxaven dient que no pensaven tornar mai més aquí", explica.