L'era digital també ha transformat les companyies d'assegurances

Pot semblar a primera vista que la indústria de l'assegurança porta venent el mateix producte durant dècades, fins i tot podríem arribar a pensar que és un sector que ni avança ni es transforma, però res més lluny de realitat.

Les assegurances avancen al mateix ritme de la societat, tant en les particularitats per satisfer noves demandes, necessitats i cobertures, com en la forma en què ens relacionem amb la nostra asseguradora.

Abans les companyies comptaven amb nombrosos agents especialitzats en les vendes dels seus productes, persones que es guanyaven al seu torn la confiança dels clients creant una relació propera de tu a tu. Avui dia, en l'era digital, aquesta forma de comunicació ha evolucionat de manera que les companyies poden oferir els seus productes de forma molt atractiva a la xarxa, i el client/usuari, cada vegada més independent, pot realitzar les seves pròpies recerques, veure les opinions altres persones... i prendre la decisió final sobre la base de la seva anàlisi i les seves indagacions.

Per als usuaris que estan pensant en contractar noves assegurances, són molt útils les pàgines que li ofereixen una relació informativa sobre diverses companyies, com pot ser el comparador d'assegurances Pont Grup, un comparador d'assegurances eficaç que pertany a Pont Grup perquè puguis comparar assegurances de cotxes, motos, de la llar, de salut ... sense moure't de casa o durant un temps mort a l'oficina on treballes, comparar cobertures, preus, serveis i característiques.

Canvis clau en l'era digital per a les asseguradores

Com cal suposar, en l'era digital tots els sectors estan patint un canvi de paradigma per adaptar-se als nous recursos que tenen al seu abast i al canvi de mentalitat i hàbits de comportaments dels clients.

D'una banda, el concepte social sembla que es relaciona només a priori amb estar en les xarxes socials, però el fenomen social és molt més que això. En el sector de les compres o contractació de serveis, els usuaris cada vegada valoren més les opinions dels altres, volen conèixer els detalls de cada producte, el bo i el dolent, i confien en l'opinió que aboquen els que ja han provat el producte o el servei.

La transformació en aquest punt va de la mà de que a l'hora de la contractació d'una assegurança en lloc de fiar-nos d'aquest agent que cridava a la teva porta, o que era l'agent d'assegurances de la família o dels amics més propers, recorrem a les valoracions de milers d'usuaris en les xarxes socials o altres mitjans.

Un altre dels aspectes claus en aquesta transformació és l'ús del mòbil, una cadena ideal que les companyies d'assegurances, igual que les empreses d'altres sectors, han d'aprofitar per crear un canal de comunicació eficaç, no només durant el procés d'informació i venda, sinó també de postvenda i per millorar l'oferta de serveis agilitzant les gestions per aquest mitjà tan pràctic, tan immediat, que sempre ens acompanya i, els més important, que absolutament tota la població porta a la butxaca avui dia.

Brindar una experiència excel·lent en els mitjans digitals, amb especial èmfasi en el mòbil, marcarà una clara diferència d'una companyia d'assegurances enfront dels seus competidors. Per això, per brindar aquesta experiència de la qual estem parlant, un altre nou concepte que està revolucionant la forma d'entendre el món i de relacionar-nos amb l'entorn és el IOT o internet de les coses i al Big Data. Així, mitjançant la gestió del rastre digital que els usuaris van deixant, es pot oferir als potencials clients ofertes d'assegurances que s'adaptin a les seves necessitats en base a les recerques que hagin realitzat prèviament.

Tot aquest procés es basa en el analytics, que utilitza la informació que es recull dels usuaris com a base de la transformació de l'experiència que se'ls ofereix, generant un coneixement predictiu perquè la companyia pot oferir respostes intel·ligents a les demandes dels usuaris .

Les companyies d'assegurances que encara no hagin fet la seva transformació digital per aprofitar totes aquestes noves eines que estan disponibles, estan perdent el temps i clients a cada dia que passa i no haurien de seguir obviant tots aquests avantatges que hem esmentat anteriorment, i és que el futur és molt més encoratjador per a les asseguradores que integrin les eines digitals en el seu dia a dia, millorant la seva relació amb els clients, l'experiència dels usuaris i els canals i mitjans pels que s'acosten al seu target.