Trull Alenyà inverteix 1,2 MEUR en una nova planta a Corçà

Preveu multiplicar per quatre la producció d'oli

Trull Alenyà ha invertit 1,2 milions d'euros (MEUR) en una nova planta a Corçà (Baix Empordà) que permetrà multiplicar per quatre la producció d'oli.

La nova planta, de 1.000 metres quadrats i ubicada al polígon industrial, compta amb nous aparells com un màquina que traurà les fulles de les olives i les netejarà. També està equipada amb un nou sistema d'envasat lleuger, resistent i ecològic que impedeix l'entrada d'aire i manté el producte fresc. Tot i les innovacions, l'empresa, fundada fa 200 anys, manté el sistema tradicional de producció d'oli aixafant les olives amb moles de pedra i premsant-les en fred.

El seu gerent, Jordi Oliver, assegura que són els únics de gran producció a tot Catalunya que utilitzen aquest sistema de manera professionalitzada i que això permet aconseguir un oli "de més qualitat, més sabor i una acidesa de menys d'un grau".

Actualment, al trull hi arriben cada dia entre 15.000 i 18.000 quilos d'olives, la majoria de les varietats argudell i arbequina, tot i que també tenen una petita proporció de picual. Quan entren al molí, passen per un transportador fins les moles de pedra que les aixafen. Posteriorment, s’'scampa la pasta resultant manualment per capes sobre cabassos que una vagoneta transporta fins la premsa. Un cop allà, l’oli comença a rajar i va a parar a uns dipòsits d'acer inoxidable. Posteriorment, es passa per una màquina que té més de 200 filtres i que separa l’oli de l'aigua i el porta cap a uns altres dipòsits.

L'oli del Trull Alenyà es comercialitza en garrafes de plàstic de 2 i 5 litres; ampolles de vidre de 100, 200, 250 i 500 ml i també en llaunes de 3 i 5 litres i envasos 'bag in box' (format per una caixa, una bossa i una vàlvula dosificadora) de3 litres. L’empresa ha començat a produir i comercialitzar també altres productes derivats com olivada verda i negra.

Amb la mirada posada a l'estranger

Actualment, el 80% de la producció es ven al mercat català, principalment a consumidors finals, però també en botigues gourmet, hotels i restaurants de nivell com el Casamar de Llafranc, que té una estrella Michelin, i el seu xef Quim Casellas l'utilitza de forma habitual en la seva cuina. Gràcies al canal online, el 10% de les ventes es destinen al mercat espanyol i el 10% restant, a l’estranger, principalment a França i Holanda. La voluntat de l’empresa es que les vendes en línia representin a curt termini el 35% del total.

La previsió de l'empresa, que actualment dona feina a set persones, es obrir-se a nous mercats i per això han creat la marca 'Tradicional olive oil by J.Oliver' orientada a turistes estrangers. L’empresa té contactes avançats amb Polònia, on preveu començar a exportar l’any que ve. A més, està treballant en un pla d’internacionalització per definir els països on voldria obrir mercat de la mà d’entitats com ACCIÓ, de l’Agència de Competitivitat de l’Empresa.