El Ministeri d'Indústria retorna un informe a l'Ajuntament de Fontcoberta perquè està en català

Joan Estarriola assegura sentir-se 'un estranger' a casa seva i el subdelegat del govern ha demanat disculpes

El Ministeri d'Indústria ha retornat un informe a l'Ajuntament de Fontcoberta perquè estava redactat en català. El document, que demanava ajuda a l'administració per solucionar uns problemes que pateix el municipi amb Telefónica, va ser lliurat el passat 14 d'agost a la prefectura provincial de Telecomunicacions de Girona a l'atenció del seu encarregat, Ramon Ariza, el qual va enviar-ho a la seu central de Madrid la qual depèn del ministeri. Seguidament el 14 de setembre l'informe va ser retornat al consistori amb una carta la qual explicava que el document havia set rebutjat i que l'Ajuntament tenia 10 dies per traduir al castellà els textos. L'alcalde de Fontcoberta, Joan Estarriola (ERC), ha assegurat aquest matí a AraGirona.cat que se sent 'un estranger' a casa seva i ha avançat que no pensa traduïr els textos. 'A partir d'ara si tenim un problema amb alguna companyia el que farem serà directament interposar una demanda o denunciar-ho al Síndic de Greuges', ha dit irat Estarriola.

Per la seva banda el subdelegat del govern a Girona, Francesc Francisco-Busquets, ja s'ha posat en contacte amb el batlle republicà i s'ha disculpat per aquest incident. 'M'ha comentat que la persona al capdavant només ocupa el càrrec durant l'estiu i que les properes setmanes rebrem una resposta, ja que habitualment sí que s'accepten informes en català', ha explicat Estarriola.

Línies caigudes

Els problemes amb Telefónica van començar després de les fortes nevades registrades el passat mes de març. El temporal va fer caure les línies en molts punts del municipi i l'empresa va enviar operaris per a solucionar-ho provisionalment. Segons Estarriola, aquesta provisionalitat encara es manté i 'quan bufa una mica de tramuntana o fa mal temps tots els cables queden penjant', ha explicat. El batlle, després de contactar diverses vegades amb Telefónica i veure que no posaven fi al problema va decidir redactar un informe detallat per enviar al ministeri, ja que se sentia desamparat. En vistes però de la resposta obtinguda per part del ministeri, el republicà assegura que 'la propera vegada que tinguem un problema interposarem una denúncia a Telefónica o anirem al Síndic de Greuges, perquè algú podria prendre mal', ha asseverat el batlle.