Dos vehicles xoquen frontalment en el polèmic enllaç de l'N-260 a Navata

Un conductor ha resultat ferit menys greu i traslladat a l'Hospital de Figueres

Dos vehicles s'han vist implicats en un accident de trànsit a l'N-260 a Navata (Alt Empordà) a un quart de nou d'aquest matí quan han col·lisionat frontalment per causes que encara es desconeixen. El punt on s'ha produït el sinistre és just al polèmic enllaç de la carretera amb la variant C-26 que l'uneix amb Ordis i Borrassà.

Segons han informat fonts del Servei Català de Trànsit (SCT), un dels vehicles ha acabat encastat amb una senyal de trànsit situada al bell mig de l'accés mentre que el segon ha sortit per la cuneta a l'altre banda de la via. Un dels conductors ha hagut de ser excarcerat del vehicle amb l'ajuda dels Bombers de la Generalitat que hi han desplaçat fins a cinc dotacions terrestres i tres dels Mossos d'Esquadra. Dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) s'ha desplaçat fins al lloc dels fets i han atès els ferits, donant d'alta a un d'ells allà mateix i l'altre ha estat traslladat en estat menys greu a l'hospital de Figueres.

Fruit de l'accident ha estat necessari donar pas alternatiu, fet que ha generat cues i retencions en ambdós sentits de la marxa de fins a un quilòmetre.

Un punt polèmic

Un centenar de veïns d'Ordis i Navata a l'Alt Empordà, van tallar el passat mes d'abril la carretera N-260 per reclamar millores en l'accés a l'encreuament que connecta amb la C-26, coneguda com a 'Variant d'Ordis'.

Els veïns de la zona asseguren que els accidents a la zona son "constants" i denuncien que Foment sap que es tracta d'un punt negre, però "passen els anys i no hi posa solució". L'alcalde de Navata, Jaume Homs, va apuntar aleshores que des del ministeri els diuen que hi estan treballant però "el més trist és que hi hauran molts accidents fins que s'arregli".

El batlle, en una entrevista a aquest diari, explicava com la solució més factible per part del ministeri és desplaçar el pas uns metres més cap a Figueres per tenir millor radis d’incorporacions. Amb tot, Homs recordava que la prohibició de vehicles pesats de tercera categoria (camions i trailers) per l’N-II han creat una freqüència de pas per la C-26 molt més elevada del que hi havia abans, fet que ha incrementat el perill.