La direcció de l'empresa Hinojosa de Sarrià de Ter (Gironès) ha presentat un calendari d'actuacions per solucionar els problemes de soroll i pudors que molesten els veïns. Després de mesos aturada, l'octubre passat aquesta fàbrica (antiga Torraspapel) es va tornar a engegar sota la direcció d'una nova empresa. Els veïns s'han queixat a l'ajuntament per males olors i soroll nit i dia i a principis de març ja es va fer una assemblea per abordar el problema. En aquella trobada, la direcció va demanar "paciència" als veïns perquè calia un temps per acabar de posar a to tota la maquinària i l'estructura de la fàbrica. Hinojosa ja ha fet arribar a l'Ajuntament de Sarrià de Ter un calendari que detalla alguns dels problemes principals i on es fixa una data per posar-hi solució. Les diferents millores es faran entre l'1 d'abril i el 31 d'agost d'aquest any. A més, hi haurà una comissió de seguiment formada per ajuntament, veïns i empresa per anar fent un control de l'execució d'aquestes accions.
El passat 7 de març, representants dels veïns, de l'empresa i de l'ajuntament es van trobar en assemblea per abordar el problema dels sorolls i la pudor que genera la paperera de Sarrià de Ter. En aquella reunió, el gerent de la planta d'Hinojosa, Manuel Orero, es va comprometre a minimitzar les molèsties però va demanar paciència als sarrianencs i els va advertit que és "impossible" fer-les desaparèixer del tot.
Per avançar en aquest objectiu, els responsables de l'empresa han fet arribar a l'Ajuntament de Sarrià de Ter un calendari que recull diferents accions, que van acompanyades d'un calendari concret. Les actuacions s'estenen de l'1 d'abril al 31 d'agost d'aquest 2017.
Entre elles, destaca la col·locació de sis silenciadors d'absorció als ventiladors que donen al carrer (1 de juliol), tapar alguns forats de la paret i arreglar les finestres de la nau de pastes (15 de juny), la instal·lació de casetes aïllants individuals a unes bombes per atenuar en 40dB el soroll (31 d'agost) o la compra de carretons elevadors elèctrics (20 d'abril), entre d'altres.
Des de l'Ajuntament de Sarrià han emès un comunicat on es comprometen a anar informant de l'evolució d'aquests compromisos. També afirmen que faran un "control" del compliment d'aquest calendari i anuncien la creació d'una comissió de seguiment a tres bandes: ajuntament, empresa i una representació dels veïns.
Per avançar en aquest objectiu, els responsables de l'empresa han fet arribar a l'Ajuntament de Sarrià de Ter un calendari que recull diferents accions, que van acompanyades d'un calendari concret. Les actuacions s'estenen de l'1 d'abril al 31 d'agost d'aquest 2017.
Entre elles, destaca la col·locació de sis silenciadors d'absorció als ventiladors que donen al carrer (1 de juliol), tapar alguns forats de la paret i arreglar les finestres de la nau de pastes (15 de juny), la instal·lació de casetes aïllants individuals a unes bombes per atenuar en 40dB el soroll (31 d'agost) o la compra de carretons elevadors elèctrics (20 d'abril), entre d'altres.
Des de l'Ajuntament de Sarrià han emès un comunicat on es comprometen a anar informant de l'evolució d'aquests compromisos. També afirmen que faran un "control" del compliment d'aquest calendari i anuncien la creació d'una comissió de seguiment a tres bandes: ajuntament, empresa i una representació dels veïns.