Unió de Pagesos ha aconseguit el compromís de la Diputació de Girona de no reduir de sis a cinc metres l'amplada de la carretera GIV-5248, la que voreja l'estany de Banyoles per la banda de ponent, com estava previst per construir un vial per a bicicletes i vianants que donés la volta a l'estany impedint el trànsit de maquinària agrícola.
Finalment, la Diputació s'ha avingut a instal·lar en alguns trams d'aquesta via una cuneta d'un metre de material que permet ser trepitjat pels vehicles, i en la resta de trams, guanyar mig metre al costat del carril bici, i mig més per l'altre costat, que en aquest cas seria de grava compactada, i per tant, que també permetria ser trepitjat pels vehicles agrícoles. Una altra de les millores per a la circulació de vehicles agraris a les que s'ha compromès la Diputació de Girona amb Unió de Pagesos en la reunió mantinguda aquest dimarts amb la presència dels alcaldes de Banyoles i Porqueres, és substituir la tanca de separació entre el carril bici i el camí per una voravia d'una alçada màxima de 20 centímetres.
Tot i que per a Unió de Pagesos aquesta solució és vàlida perquè no perjudica el pas de la maquinària agrícola per la carretera, el sindicat considera que hi havia altres solucions que passaven per separar la via del carril de bicicletes i vianants que hagués hagut de passar més a prop de l'estany.
La GIV-5248 és la única via de comunicació existent des de Sant Miquel de Campmajor, Mieres i Camós en direcció nord. Segons l'estudi d'impacte ambiental d'aquesta carretera, l'any 2008 es van comptabilitzar quasi 1.000 vehicles diaris de mitjana, tot i que els caps de setmana la circulació augmenta.