La secretària general de Comissions Obreres (CCOO) a Catalunya, Belén López, acusa el candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo, de ser "el recader de la CEOE i Foment del treball", per demanar que es desconvoqui la vaga general prevista pel dia 11 de novembre. López carrega contra el líder popular per "voler uns sindicats domesticats" i assegura que l'aturada "es farà i serà un èxit". "La gent treballadora estem farts de no arribar a final de mes. Primer va ser el senyor Garamendi dient que era il·legal i es va fer enrere i ara és el senyor Feijóo demanant que la desconvoquem. La vaga es farà i serà un èxit", ha reblat López que ha reivindicat "els motius i la legitimitat" de la vaga general.
Des de Comissions Obreres lamenten que el líder popular "fa el paper que porta fent tota la legislatura", en relació amb les patronals. Un paper que Belén López vincula a "la por" que tenen tant a la CEOE i Foment com al mateix Partit Popular. En aquest sentit, la secretària general del sindicat a Catalunya ha repassat els motius pels quals s'ha convocat l'aturada de demà en vuit.
"Volem incrementar salaris, volem unes polítiques d'habitatge que intervinguin en el mercat i que garanteixin que tothom pugui tenir un sostre, volem que es mantingui el sistema públic de pensions, d'educació i de sanitat. Aquesta vaga és una defensa del col·lectiu", ha remarcat.
López també ha vinculat l'aturada amb la necessitat de "redistribuir la riquesa i que qui més té, més pagui, perquè la resta pugui viure amb dignitat". "El conflicte és amb els de dalt, amb ells", ha remarcat dirigent de CCOO, que ha recordat que la vaga és un dret constitucional. "Ningú ens pot dir si podem convocar, o no, vaga", ha remarcat.
Finalment, López també ha carregat contra Feijóo per voler "uns sindicats domesticats, que no facin reivindicacions i que no situïn els problemes al centre del debat públic". En aquest sentit, la secretària general de CCOO a Catalunya considera que "ara toca posar al centre del debat allò que interpel·la la gent en el seu dia a dia".
"Ell no vol parlar d'això, perquè té algun problema. Això és el que ens dona a nosaltres legitimitat per fer aquesta vaga, perquè és la gent que ho ha demanat. Nosaltres estem al servei del què demana la gent treballadora que és un procés de mobilització per aconseguir drets", ha conclòs.


