Un 30% de turistes britànics van escollir la Costa Brava com a primera destinació

Aquest 2013 ja han passat 1.400.000 visitants provinents de les illes

Segons dades publicades per l’Observatori d’Empresa i Ocupació, el 2012 van visitar Catalunya 1.600.000 britànics, un 26 % més que el 2011, i en els nou primers mesos del 2013 s’han registrat 1.400.000 turistes procedents del Regne Unit, xifra que representa un 5 % més que en el mateix període del 2012. D’aquest prop de milió i mig de turistes britànics que han visitat Catalunya, es calcula que gairebé un 30% ha escollit la Costa Brava com a primera destinació de vacances.

Les agències de viatge receptives gironines participants a la WTM 2013 preveuen que l’any 2014 el mercat britànic continuï en creixement progressiu a la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona.
 
Del 4 al 7 de novembre, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, els municipis de Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar i Blanes, juntament amb empreses turístiques de la demarcació entre les quals hi ha Bravasol Viatges, Viatges Traveltec, Traditional Tours, Olympia Viatges i Novovira, han participat a la 36a edició de la fira de turisme professional més important d’Europa des de l’estand de Catalunya, de 250 metres quadrats de superfície, amb l’objectiu de presentar l’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.
 
En el decurs de la fira, els representants del Patronat de Turisme Costa Brava Girona desplaçats a Londres han donat a conèixer productes turístics com ara golf, natura i turisme actiu, enogastronomia i salut i benestar. S’han reunit amb operadors turístics britànics especialitzats en senderisme que han anunciat que comercialitzaran noves rutes de senderisme al Pirineu de Girona, a la comarca de la Cerdanya, i també potenciaran el camí de Sant Jaume que transcorre de Sant Pere de Rodes a Montserrat entre el segment de públic senderista britànic.

Així mateix, s’ha tancat la realització de tres cursos online de formació per a agents de viatges del Regne Unit, Alemanya i Holanda en els quals es formaran més de 30.000 professionals del sector el proper any.

També, durant la fira WTM, un operador turístic britànic especialitzat en el segment de turisme accessible ha concretat amb Lloret Turisme la creació de producte i paquet a la destinació.
 
Fruit de les reunions mantingudes, s’han endegat diversos projectes promocionals per a l’any 2014 relacionats amb la integració de l’oferta de festivals de música de la Costa Brava i el Pirineu de Girona en un projecte internacional de festivals. També, al gener, es durà a terme a les estacions d’esquí del Pirineu gironí el primer Snow blogtrip, en el qual una família experimentarà una estada d’activitats a la neu i d’aventura al Pirineu de Girona i difondrà les seves experiències, vivències i comentaris a través de les xarxes socials, i especialment al portal de l’associació Britmums, adreçada a famílies britàniques que viatgen amb fills a destinacions turístiques.