La 33a edició de Terra de Trobadors ha reunit aquest cap de setmana a Castelló d’Empúries (Alt Empordà) més de 55.000 visitants, una xifra que representa un augment exponencial respecte a l’any passat i que des de l’organització s’ha qualificat d'un “èxit rotund i absolut”.
Tot i que les previsions apuntaven a pluja, la meteorologia no ha impedit el bon desenvolupament de les activitats. Divendres i dissabte només van caure quatre gotes i diumenge el sol va acompanyar la jornada. L’alcaldessa Anna Massot ha expressat la seva satisfacció “tant per la rebuda dels visitants com per la resposta de les entitats i els veïns i veïnes”, destacant que la festa ha estat “brillant, multitudinària i participativa, amb propostes de primer nivell”.
L’afluència de públic va ser tan gran que dissabte a la tarda es van produir col·lapses en la circulació de la moneda medieval, imprescindible per comprar al mercat. Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament preveu encunyar més moneda per a la propera edició.
Entre divendres i diumenge s’han celebrat més de 200 activitats per a tots els públics, amb èxits destacats com el ple del sopar comtal, la consolidació de la mostra de glosa, la bona acollida dels tallers, les conferències i els jocs, així com el retorn de les bugaderes, possible gràcies a l’eliminació de les restriccions de sequera. També ha tingut gran ressò la primera edició de les Justes del pagès de ferro, on es buscava la persona més forta de la regió.
Les activitats davant la Basílica de Santa Maria han registrat un ple absolut, incloent-hi l’acte inaugural, el gran espectacle de foc i el concert dels belgues Acus Vacuum. El torneig de cavallers ha millorat amb el canvi d’ubicació, les actuacions nocturnes s’han consolidat i el corretavernes ha estat un dels punts més celebrats.
La directora artística, Xènia Gasull, ha remarcat que “la participació, la il·lusió i la implicació del teixit associatiu ha tornat a ser com abans de la pandèmia”. La festa, organitzada per l’Ajuntament de Castelló d’Empúries i la Coordinadora de Terra de Trobadors —que integra 25 associacions culturals i esportives locals, així com voluntaris independents— ha comptat també amb la implicació dels estudiants de 4t d’ESO del municipi, que han col·laborat en les tasques de producció dins el projecte de Servei Comunitari.
Segons l’alcaldessa Massot, el valor principal de Terra de Trobadors “raU en la implicació de tot el poble”, un element que consolida la festa com un dels esdeveniments culturals més rellevants del calendari català.