Enxampen a Girona un tuk-tuk per a turistes sense llicència

L'Ajuntament va aturar l'activitat i denunciar al propietari

L’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha informat que ahir divendres es va detectar un vehicle per a visites turístiques que no disposava de cap autorització municipal. Segons Salellas, l’Ajuntament va aturar l’activitat i va interposar la denúncia corresponent.

El consistori afirma que continuarà treballant per preservar la identitat i l’equilibri de la ciutat davant pràctiques no regulades. El vehicle en qüestió era un tuk-tuk, un vehicle motoritzat de tres rodes, generalment utilitzat per al transport de passatgers en trajectes curts.

Va néixer a Tailàndia (el nom imita el so del motor), però avui dia es fa servir en molts països, sobretot en zones turístiques. Són una mena de híbrid entre moto i petit taxi, amb una cabina coberta per a passatgers i un conductor a la part davantera.

En contextos europeus, com Girona, no és habitual veure'n però ahir es va detectar aquest per a rutes turístiques guiades. Dit això, requereixen de permís municipal per circular i operar.