L’empresa valenciana de salses Choví ha comprat la gironina Jotri per ampliar presència al sector dels plats preparats. Nascuda el 1982 a Salt (Gironès), Jotri s’ha especialitzar a preparar menjars precuinats i ultracongelats, com ara croquetes, lasanyes, canelons o paelles. Factura uns 8 milions d’euros (MEUR) anuals. Per la seva banda, Choví, creada el 1950, se centra a preparar salses, la més famosa de les quals és l’allioli clàssic. Amb aquesta operació, la firma valenciana vol “ampliar presència” al canal horeca i al sector dels plats preparats (on ja compta amb diverses gamines de producte). Segons recull un comunicat, la compra no afectarà l’organització de les dues empreses, perquè continuaran treballant de manera independent.
El grup Choví, amb seu a Benifaió, va néixer l’any 1950 i s’ha especialitzat en elaborar i distribuir salses. La més famosa és l’allioli clàssic -que es ven en un envàs de plàstic que recrea un morter- però també en produeix d’altres com la salsa brava, maionesa, allionesa i quètxup.
A més de les salses, el grup també ha ampliat portafoli amb altres gamines de producte. Una d’elles, el Choví Food Service, enfocada per a professionals de l’hostaleria. I l’altra, Choví Cheff, amb plats preparats refrigerats.
Ara, l’empresa valenciana ha anunciat que ha tancat un acord per comprar la gironina Jotri. Aquesta firma familiar, que factura uns 8 MEUR anuals, va néixer l’any 1982 en una carnisseria del mercat de Salt. Els seus propietaris van començar a cuinar canelons i, arran de l’èxit, l’empresa va anar ampliant-se amb més gamines de plats preparats. Actualment, té la seu a Juià (Gironès).
L’adquisició de Jotri s’emmarca dins el pla estratègic de Choví per créixer i diversificar presència al sector de plats preparats. Tant aquells que es destinen a les llars com els que s’enfoquen al canal hostaleria.
Choví subratlla que aquest és un segment del mercat en creixement, i es remet a les últimes dades de l’Associació Espanyola de Fabricants de Plats Preparats (Asefapre). Segons recullen, durant l’any passat, les llars espanyoles en van consumir 702 quilos (un 6,6% més que el 2023).
El CEO de Choví, Enric Choví, destaca que l’operació “és una gran oportunitat no tan sols per incrementar el nostre posicionament al mercat horeca amb una oferta molt variada de cinquena gamma, sinó també per consolidar el nostre lideratge”. Per la seva banda, el responsable de Jotri, Josep Soler, destaca que la compra els permetrà “continuar creixent” i integrar-se “dins una de les companyies líders del sector”. L’adquisició no afectarà ni l’organigrama ni tampoc la marca de Jotri. Les dues empreses continuaran operant de manera independent.