Aquesta passada nit de dimecres a Salt s’ha desenvolupat sense incidents després de dues jornades de protestes i aldarulls al municipi. La crida a la calma de l’imam Kalilu Diwara, juntament amb l’increment del dispositiu policial, han permès evitar nous disturbis als carrers. Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local han reforçat la seva presència, especialment a les zones més afectades per les mobilitzacions dels últims dies.
Els incidents van començar dilluns al vespre, després del desnonament de l’imam i la seva família que van intentar ocupar de nou el pis, fet que va generar una onada de protestes espontànies. Les manifestacions van derivar en llançaments d’objectes, crema de contenidors i enfrontaments amb els antiavalots dels Mossos d’Esquadra. Durant la nit de dimarts, la tensió es va intensificar amb noves mobilitzacions i una forta actuació policial, que va incloure l’ús de projectils FOAM i gas pebre per dispersar els manifestants.
Davant aquesta situació, l’imam Kalilu Diwara va fer una crida a la calma per evitar que es repetissin els incidents. Paral·lelament, el Sindicat d’Habitatge de Salt va criticar l’actuació dels Mossos i va denunciar la violència exercida contra les persones afectades pel desnonament, reclamant una solució immediata per a la família desallotjada.
Aquest dimecres, la situació ha canviat. L’augment del dispositiu policial i la crida a la responsabilitat per part de diverses entitats han contribuït a evitar nous enfrontaments. Tot i això, la tensió continua present al municipi i s’espera que les protestes tinguin continuïtat en els pròxims dies, tot i que es vol evitar que es repeteixin els incidents de dilluns i dimarts.
El conflicte ha posat sobre la taula el debat sobre la gestió dels desnonaments i l’actuació policial en aquests casos. A més, ha evidenciat la preocupació del teixit social de Salt, un municipi que arrossega problemàtiques relacionades amb l’habitatge, la convivència i la seguretat.