Els Mossos d'Esquadra atribueixen un delicte d'omissió del deure de socors al detingut ahir amb relació a la troballa d'una dona morta a Salt (Gironès) dilluns al matí. L'arrestat, de 52 anys, passa aquest dijous a disposició judicial.
Segons fonts properes al cas, l'autòpsia que li van fer a la dona no és concloent a l'hora de determinar la causa de la mort, a l'espera de rebre els resultats toxicològics i de teixits. El cos de la dona va aparèixer a primera hora el matí en un lateral del passeig dels Països Catalans en la cantonada amb el carrer de Josep Irla.
Les mateixes fonts indiquen que el rastreig de les càmeres de videovigilància han portat fins al detingut que, segons els indicis, hauria acompanyat la dona des d'un edifici fins a deixar-la al mig del carrer, moment en què ell va abandonar-la i prosseguir la marxa.
Posteriorment, una veïna va localitzar el cos sense vida de la dona i va avisar la Policia Local. Fins al lloc, s'hi van desplaçar efectius de la Policia Local, els Mossos d'Esquadra i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que van confirmar la defunció i no van poder fer res per salvar-li la vida.
La unitat d'investigació de l'Àrea Bàsica Policial (ABP) Gironès-Pla de l'Estany es van fer càrrec del cas. Els serveis funeraris van fer l'aixecament de cadàver i van traslladar la dona fins a l'Institut de Medicina Legal de Girona.
Per ara, totes les hipòtesis estan obertes. L'autòpsia no ha localitzat signes evidents de violència. Segons fonts del cas, la dona tenia un historial relacionat amb addiccions i una de les línies d'investigació indaga si la defunció podria estar vinculada amb el consum de drogues.