Nestlé invertirà 22 MEUR en una caldera de biomassa a la fàbrica de cafè de Girona

L'empresa admet més competència amb les marques blanques

Nestlé invertirà 22 milions d'euros (MEUR) en una caldera de biomassa a la fàbrica de cafè de Girona. Es tracta de la segona caldera d'aquest tipus que la multinacional instal·larà a la planta del Gironès i la previsió és que entri en funcionament a mitjans del 2025.

El director general de Nestlé a l'Estat, Jordi Llach, ha explicat aquest dilluns en una trobada amb els mitjans de comunicació que la fàbrica de Girona és "clau" pel grup, dona feina actualment a més de 870 persones i durant l'any passat va generar més de 52.000 tones de cafè.

Prop del 90% del total de la producció es va exportar. Llach ha admès més competència amb les marques blanques des de la pandèmia i ha assegurat que la sequera els ha afectat "relativament poc".

Els directius de la multinacional agroalimentària a l'Estat han explicat que amb la instal·lació d'una segona caldera de biomassa l'objectiu és que la fàbrica de Girona s'alimenti no només dels pòsits de cafè sobrants, sinó que també utilitzi deixalles forestals procedents de boscos pròxims a la planta. Nestlé ha assegurat que d'aquesta manera disminuirà la seva dependència de gas natural i evitarà més de 18.000 tones de CO2. La marca també ha indicat que en els últims cinc anys a Girona ha reduït en un 23% el consum total d'energia i en un 45% les emissions de CO2.

Tot plegat s'emmarca en un pla de Nestlé per millorar la seva sostenibilitat, amb l'objectiu d'assolir les zero emissions el 2050. Llach ha precisat que durant l'any passat Nestlé va destinar 70 milions d'euros en inversions relacionades directament o indirectament amb la sostenibilitat. "La idea d'aquest 2024 és no quedar-nos gaire lluny", ha avançat. A Espanya Nestlé té 10 fàbriques, 4 de les quals a Catalunya. A la planta de Girona hi elabora cafè soluble Nescafé i càpsules Nescafé Dolce Gusto.

Preguntat per l'impacte de la sequera en les fàbriques, el directiu ha assegurat que els ha afectat "relativament poc" perquè ja fa anys que treballen per reduir el consum. Ara bé, ha admès que en algunes zones on la situació ha estat "molt més crítica" han hagut de fer "malabarismes comercials" per tal de gastar-ne menys. Per exemple, Llach ha revelat que en les plantes que es dediquen a embotellar l'aigua -és el cas de la de Viladrau-, han prioritzat fer-ho en envasos de plàstic en comptes de vidre perquè el vidre requereix més aigua.

En relació amb l'auge de les marques blanques derivat de la inflació, Llach ha assegurat que l'Estat és el país d'Europa amb més marques pròpies i ha acceptat que això els hi ha posat "molt més difícil", sobretot des de la pandèmia, que ha impactat en els hàbits de consum les famílies. "La nostra obligació és marcar la diferència", ha dit.

Sobre les previsions pel 2024, Llach ha pronosticat un "bon" exercici. L'empresari ha assegurat que enguany preveuen que els resultats estiguin impulsats per un augment de les vendes, sobretot per la sortida al mercat de nous productes. Nestlé té presència en 188 països i compta amb 275.000 empleats arreu del món.