Bitò Produccions guanya el concurs per gestionar el Porta Ferrada

L'empresa de Salt s'ha imposat al procès de selecció endegat per l'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols

La productora Bitò Produccions SL -amb seu a Salt- serà l'empresa que participarà professionalment en la gestió del Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), de forma conjunta amb l'Ajuntament. Així s'ha sabut després de resoldre's la darrera de les fases del concurs públic, en el qual s'hi havien presentat fins a sis empreses d'alt nivell en el món de la producció artística. Tres d'aquestes empreses van ser les admeses en el concurs acomplint totes les condicions.

El passat dijous, 9 de maig, es va fer pública la valoració dels criteris tècnics i es va procedir a l'obertura pública dels sobres que contenien l'oferta econòmica dels candidats i la seva valoració.

El resultat va ser que l'empresa millor posicionada va ser Bitò, i la Junta de Govern Local de Sant Feliu de Guíxols, com a òrgan de contractació, va fer el pas ahir mateix de requerir a la companyia la resta de documentació administrativa (aval, garantia.) per tancar del tot el procés d'adjudicació, que es formalitzarà en breu.

El vicealcalde i regidor de Cultura, Pere Albó, considera que el fet que s'haguessin presentat fins a sis empreses líders en el camp de la gestió professional de produccions artístiques demostra "l'alta implantació que té el Festival de la Porta Ferrada en el mapa nacional de festivals i la seva bona salut". Tal com recorda Albó, "estem davant del festival més antic de Catalunya, que fa un pas més de projecció de futur professionalitzant els criteris de gestió amb Bitó  i apostant per creixer".

A la vegada el vicealcalde ha volgut agraïr l'esforç i l'aposta de totes les Productores i els ha emplaçat a sumar esforços a través de col·laboracions entre elles ja que "el Festival de la Porta Ferrada manté la seva vocació pública de promoció cultural". Ha assenyalat també en aquest sentit que el procés de selecció han generat una extraordinària dinàmica creativa que el Festival vol capitalitzar.

El més antic de Catalunya

El Festival de la Porta Ferrada és el certamen més antic en actiu de Catalunya, i aquest 2013 compleix 51 edicions. Des de sempre ha reunit una programació de caràcter multidisciplinar i de suport a la creació i producció artística, cosa que el fa abraçar un ampli sector de públic i interès professional i de mitjans. La repercussió assolida per la seva programació suposa una projecció internacional de la ciutat i del seu entorn.

Aposta per la cultura com actiu econòmic

Pel govern municipal, el Festival de la Porta Ferrada i, així mateix, l'espai Carmen Thyssen, són dos dels actius més importants de promoció que té la ciutat. Són vistos, ambdós, com un "puntal de projecció i de dinamització" i en aquest sentit un actiu econòmic extraordinari.

Sant Feliu de Guíxols continua apostant per una oferta cultural de màxima qualitat com a eina de dinamització econòmica. Junt amb l'oferta del Festival de la Porta Ferrada s'hi haurà de sumar aquest proper estiu la proposta expositiva de l'espai Thyssen al Monestir de Sant Feliu de Guíxols. S'intenta així consolidar i incrementar l'èxit assolit l'any passat amb els prop de 60.000 assistents en els dos esdeveniment culturals de refència a l'estiu a la Costa Brava.