Sis empreses opten a gestionar el festival de Porta Ferrada

El consistori remarca el nivell de les productores i diu que la qualitat de la programació "està garantida"

Aquest dijous acabava el termini per presentar ofertes per poder gestionar aquest estiu el festival de la Porta Ferrada. Per primera vegada, el consistori ha decidit obrir un concurs i donar a una empresa privada l'organització del festival, que fins ara havia fet el mateix ajuntament. Amb aquesta decisió, a més, el consistori limita la seva aportació econòmica (400.000 euros) i és l'empresa promotora qui posa la resta de diners per fer realitat el festival, assumint el risc de les pèrdues o els possibles beneficis que generi.

Aquesta primera experiència ha tingut una bona resposta per part de les empreses promotores d'esdeveniments. Segons ha explicat el vicealcalde, Pere Albó, s'han presentat totes les empreses que havien mantingut contactes prèviament amb l'ajuntament i que s'havien interessat en fer-se amb la gestió del festival. Albó ha destacat que són empreses "de les més potents" del panorama artístic català. "Volíem fomentar la sana competències entre les grans empreses productores de Catalunya i crec que ho hem aconseguit", ha manifestat Albó.

A partir d'ara, el consistori estarà entre deu i quinze dies analitzant les sis ofertes per comprovar que compleixen tots els requisits marcats en les bases del concurs i també valorant les propostes artístiques. Entre els diversos requisits, les empreses havien d'incloure a la documentació una proposta de programació. Segons ha avançat Albó, la intenció de l'ajuntament és, juntament amb l'empresa que organitzarà el festival, presentar la programació del festival a mitjan de maig. "Anem sobre el calendari previst perquè encara tindrem dos mesos per fer promoció i difusió", ha valorat.

L'any passat, el festival va arribar als 50 anys -és el més antic de Catalunya- i, per celebrar-ho, la programació es va estendre de finals de juny fins al setembre. Aquest any, però, Albó aposta perquè es torni al format habitual "per ajustar costos" i que el festival es faci des de la segona quinzena de juliol i s'allargui també fins a finals d'agost.

Promoure tots els festival sota una marca única

El vicealcalde de Sant Feliu de Guíxols ha assegurat que l'assignatura pendent dels festivals d'estiu de la Costa Brava -Castell de Peralada, Jardins de Cap Roig de Calella de Palafrugell i Porta Ferrada- és establir aliances per tal de promocionar-se sota una única marca com "el festival de referència a Europa".

Per això, ha manifestat que aquest mateix any començaran a moure els fils per teixir aliances. "Ja hi ha hagut algunes trobades i volem avançar en aquest camí", ha dit. "No podem desaprofitar el valor exponencial que suposa unir tots els festivals en un, no ens ho podem permetre", ha manifestat Albó, que creu que així el festival es podria promocionar arreu d'Europa.