CaixaForum Girona supera els 67.000 visitants durant el 2022, un 12% més que el 2021

L'exposició més vista va ser "Art i mite. Els déus del Prado"

La Fundació ”la Caixa” ha fet avui balanç de l’assistència als seus centres i exposicions culturals i científiques durant el 2022. Un total de 3.564.253 visitants han omplert els centres CaixaForum i el Museu de la Ciència CosmoCaixa, i 3.642.611, les exposicions itinerants impulsades per la Fundació ”la Caixa” durant aquest darrer any a més de 70 ciutats de tot Espanya, la qual cosa representa un 38% més que l’any anterior.

Així, el públic ha tornat a donar suport a les propostes culturals i científiques de la Fundació ”la Caixa”. L’any passat, el nombre de visitants dels centres va ser d’1.936.755, mentre que el de les exposicions itinerants va arribar als 3.284.738 en total.

CaixaForum Girona ha acollit un total de 67.632 visitants durant el 2022, fet que representa un 12% més que el 2021, quan el centre va rebre 60.344 visitants. L’exposició més vista ha estat Art i mite. Els déus del Prado. 25.798 visitants van poder veure la mostra, que aplegava una selecció d’obres acurada de les col·leccions del Museu Nacional del Prado i que oferia una mirada àmplia sobre la mitologia clàssica i la seva representació al llarg de la història de l’art. La segona mostra amb més afluència ha estat Cartells de la vida moderna. Els orígens de l’art publicitari, amb 11.418 visitants. Aquesta mostra, en col·laboració amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya, romandrà vigent fins el 26 de febrer.

Pel que fa al total de Catalunya (CaixaForum Barcelona, Museu de la Ciència CosmoCaixa, Lleida, Girona, Tarragona i Macaya), el 2022 ha rebut 1.604.429 visitants.

2022: La xarxa de centres, en xifres

La xarxa CaixaForum ha presentat per al curs actual 30 exposicions que es podran visitar als centres CaixaForum i al Museu de la Ciència CosmoCaixa, 4.000 activitats i 8 mostres que viatjaran a més de 80 ciutats d’Espanya i Portugal. La temporada discorre sota el lema «Creiem en la cultura. Creixem en la cultura» per oferir al públic finestres que li permetin abocar-se al passat, viure el present i, també, abordar el futur.

Una de les grans novetats d’aquest any ha estat el llançament de la plataforma digital CaixaForum+, un catàleg de propostes culturals i de divulgació científica únic al nostre país. Des que es va presentar públicament el 13 de desembre passat, ja ha registrat un total de 18.289 descàrregues. La plataforma ha arrancat amb una oferta inicial de més de 300 títols, més de 1.000 peces de vídeo i àudio, i 564 hores de contingut. Pràcticament la meitat són produccions originals de la Fundació ”la Caixa”. El catàleg es completa amb col·laboracions amb altres institucions culturals nacionals i internacionals, i també amb la compra de drets de continguts ja preexistents que complementen les diferents línies editorials.

A més, aquest any la xarxa CaixaForum ha sumat un nou centre a València que, després d’haver-se inaugurat el 21 de juny passat, ha acollit més de 670.000 visitants a les seves instal·lacions, on es poden veure les exposicions Faraó. Rei d’Egipte; Horitzó i límit. Visions del paisatge, i #ElNUVOL{IA}.

La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, ha fet un balanç positiu de les dades del 2022: «Celebrem que la cultura i la ciència continuïn atraient milers de visitants als nostres centres CaixaForum, al Museu de la Ciència CosmoCaixa i a les exposicions itinerants, amb una menció especial de la bona acollida del nostre centre més recent, CaixaForum València, i també de la nova plataforma digital CaixaForum+. Un any més, refermem el nostre sòlid compromís amb el paper transformador de la cultura i agraïm la positiva recepció de les nostres propostes per part del públic».

Estrenes per als primers mesos del 2023

Al mes de març, CaixaForum Girona acollirà Talking Brains. Programats per parlar, una exposició que aprofundirà en la nostra capacitat d’adquirir un llenguatge parlat, tret que ens fa únics i ens uneix. La mostra explica, a cavall entre la neurociència, la biologia i l’evolució, com la tecnologia actual ha permès observar l’òrgan més complex durant l’activitat lingüística fins a descobrir un sistema de regions i connexions que, juntament amb els sistemes que hi interactuen —com la visió, l’audició, l’emoció o el control motor—, ens converteix en éssers lingüístics.

Amb l’ajuda de paleoantropòlegs, neuròlegs, psicòlegs, neurolingüistes i especialistes en computació, la mostra constitueix un viatge interactiu que va des de l’aparició del llenguatge i la nostra evolució fins a la infantesa per descobrir com adquirim la nostra llengua materna, passant per l’exploració del que succeeix quan hi ha problemes en les àrees del llenguatge al nostre cervell. (Del 28 de març al 27 d’agost de 2023)

Fins al 26 de febrer, els visitants podran seguir gaudint de l’exposició Cartells de la vida moderna. Els orígens de l’art publicitari, una col·laboració amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC).