El segon Golden Christmas de Sant Gregori clou amb 25.000 visitants

El volum d'assistents ha estat major que en la primera edició

La segona edició del Golden Christmas, mercat nadalenc de les comarques gironines, va tancar ahir amb èxit després d’onze dies obert al complex Mas Fuster, a Sant Gregori. L’esdeveniment ha comptat amb 25.000 visitants després d’estar obert del 3 a l’11 d’aquest mes i el darrer cap de setmana, els dies 17 i 18. En total, onze dies amb un volum d’assistents més elevat que un any enrere, quan al llarg de 27 dies, més del doble que aquest 2022, es van rebre uns 40.000 visitants.

La seva organitzadora i creadora, M. Àngels Parés, en fa una valoració “molt positiva” i es mostra “molt contenta” per l’acollida de la gent. “Ens ha vingut a veure tot tipus de públic, des de famílies senceres, parelles joves i aquelles persones més grans que tenen els fills ja emancipats. Estem satisfets d’haver pogut comptar amb un ambient molt bonic i de rebre a gent disposada a gaudir del Nadal, de l’entorn, del bon menjar i dels expositors, que ens han servit per potenciar el producte de proximitat”, explica.

Amb la voluntat de potenciar la proposta ludicofestiva i educativa, aquesta segona edició ha triplicat l’espai lúdic, amb activitats com el poni-club, inflables, llits elàstics, llançament de destrals, jocs gegants, un bosc dels tions, sortides amb bicicletes i demostracions d’agility. Al mateix temps, ha innovat amb diferents propostes per a tota la família i pels joves i infants. “Hem gaudit molt veient la il·lusió dels més petits, que s’ho han passat d’allò més bé jugant, compartint experiències i perdent-se en el nostre bosc encantat. La nova zona infantil ha sigut un èxit i ha tingut una molt bona acollida”, valora Parés.

Situat en un espai de 63.900 m2 s’ha ampliat la zona d’aparcament disposant de 1.800 places de pàrquing el que, pels organitzadors, ha comptat amb una rebuda positiva per part dels assistents. Segons Parés, “estem satisfets perquè considerem que la mobilitat és un dels factors més importants a l’hora d’accedir al recinte i en els quals hi hem incidit més quan preparàvem aquesta segona edició. Els resultats són positius després d’apostar per una carretera d’un sol sentit i de tenir més espai per aparcar”.

Amb els pastissers Jordi Roca i Ale Rivas (Rocamboesc i El Celler de Can Roca) com a padrins, l’edició d’aquest any del Golden Christmas ha presentat diversos espectacles infantils a càrrec de Rikus, Jordi Tonietti, Els Atrapasomnis (trio), Mag Raül i una exhibició del Gran Circ de Nadal. El festimarket també ha organitzat la primera edició del Golden Talent, concurs de cant vocal i instrumental, i ha comptat amb les actuacions musicals de Dj Carles Pérez, Tribut a Sabina, Buena Onda, Lo Pau de Ponts, La Duda Ofender o la Coral de Sant Gregori, entre d’altres, oferint un ampli ventall d’estils diferents (versions, soul, rock i sessions de discjòqueis).

El nombre de productors locals i artesans ha sigut superior a la primera edició, la del 2021, amb una cinquantena d’expositors en rotació amb productes de proximitat, entre els quals destaquen food-trucks amb diferents propostes gastronòmiques.

Els impulsors d’aquest esdeveniment, M. Àngels Parés i Xavier Borrell, ja pensen en la propera edició. “Tenim en ment què volem fer l’any vinent. Comptarem amb moltes millores per potenciar el mercat i ampliar l’oferta general”.