Dos gironins creen una web especialitzada en productes infantils de disseny català

El portal BarcelonaKids inclou més de 200 productes de vint marques

Samarretes que porten joguines enganxades amb velcro, peluixos fets de corda i ganxet, un joc de construcció per fer castells (amb enxaneta i tot) o un CD de Reggae per a infants. Aquests són alguns dels productes -fins a 200- que es poden trobar al web www.barcelonakids.cat. I tots tenen un segell 100% català, perquè el seu disseny s'ha fet al país.

Els creadors d'aquest portal són una parella de gironins, en Sergi Teixidó i l'Anna Rincon. Ell té 31 anys i és enginyer industrial; ella, 33 i és decoradora. La idea de muntar el portal els va venir al cap ara fa mig any, en part per l'experiència que, com a pares, tenen a l'hora de comprar roba i joguines per al seu fill.

Allò que ofereixen al web són tota mena de productes per als més petits de la casa, amb la particularitat que s'han ideat a Catalunya i que aporten un plus als que se solen trobar en franquícies i grans superfícies. "La gamma bàsica la pots trobar a tot arreu, i nosaltres el què oferim són coses que se surten d'aquests estàndards", indica Sergi Teixidó.

El sistema per adquirir-ne algun d'ells funciona com qualsevol venda per Internet. El comprador inclou allò que li interessa al cistell virtual i, en un termini d'entre 24 i 48 hores, rep la comanda a casa. A més, per facilitar la recerca, el portal se subdivideix en diferents categories (roba, joguines, puericultura...) i inclou diferents filtres (per edat, per marca o per preus). Per a cada compra, s'estableix una tarifa plana d'enviament de 4 euros.

Tant Teixidó com Rincon admeten que el preu dels productes que hi ha a BarcelonaKids pot ser més alt dels que es troben a les franquícies dedicades als nadons i infants. "Hem de tenir en compte, però, que aquí parlem de joguines artesanals, que es fabriquen en sèries curtes, o de productes que inclouen materials especials, com ara roba feta amb fibra de bambú", concreta Teixidó. I hi afegeix: "Per tant, el preu també és un reflex del valor afegit que ofereix el producte".

De Catalunya al món

A més de ser una plataforma de productes infantils amb disseny 100% català, el portal BarcelonaKids també té un altre objectiu: promoure aquests articles tant aquí com a l'estranger. Per això, el web inclou quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès) amb la intenció de traspassar fronteres. A més, el nom que s'ha escollit per al projecte no és banal.

"No hem pensat en un portal que sigui un referent dels productes catalans a Catalunya, sinó que volem anar més enllà; i la marca Barcelona, en aquest sentit, pensem que ens ajudarà a vendre", indica l'emprenedor gironí. I hi afegeix: "Allò que també volem és reivindicar l'estil que tenim a Catalunya per fer les coses".

Tant Teixidó com Rincon supervisen cadascun dels articles abans d'incloure'l a la web. De moment, BarcelonaKids ja inclou més de vint marques (com ara Melic, Buff, Barrutoys, Biotactex, Chispum, Glodos, Monty, Beee tú o Modulmax). Els dos emprenedors, però, ja han rebut peticions d'una desena més que estan interessades a prendre part a la iniciativa i, en breu, esperen poder oferir nous productes -com ara sabates- des del portal.

La parella està satisfeta de l'embranzida que, en tan sols un mes, ha agafat el projecte. Expliquen que reben comandes gairebé a diari i que, d'ençà que van obrir el portal el passat 15 de novembre, ja han tingut més de 30.000 pàgines vistes.