Denuncien noves pràctiques de fondeig salvatge a la Costa Brava

Els ecologistes critiquen que les administracions permetin aquest "autèntic descontrol"

Crítiques dels ecologistes per situacions de fondeig salvatge a la Costa Brava. La denúncia l'ha feta pública l'associació Salvem El Crit de Palafrugell (Baix Empordà), que assegura que a les zones no balisades "la majoria d'embarcacions d'esbarjo fondegen excessivament a prop de la costa". L'entitat diu que les barques, de fet, envaeixen la zona reservada als banyistes i sobrepassen la franja que marca la Llei de Costes (200 metres de les cales i 50 metres a la resta del litoral).

L'associació critica que aquestes embarcacions, a més, llancen les àncores "sense cap mena de mirament pel fons marí". Sigui de pedra, d'algues o de fanerògames, "protegides per llei europea, estatal i catalana".

Per exemplificar la situació, Salvem El Crit ha fet públiques imatges de la cala situada sota el cap de Planes. Aquesta platja de còdols, situada a cavall dels termes de Mont-ras i Palamós, es troba just davant de les illes Formigues.

Els ecologistes diuen que les embarcacions envaeixen la zona de bany, que "es lliguen a les balises i que les mouen o les trenquen". Salvem El Crit afegeix que "també fondegen dins el canal de varada" (un espai reservat perquè les embarcacions o els qui fan esports nàutics entrin o surtin del mar).

"Autèntic descontrol"

Els ecologistes diuen que la situació és "un autèntic descontrol" i reclamen a les administracions que actuïn. "Demostren que no estan preparades per defensar el nostre medi ambient, ni terrestre ni marítim, i encara menys per afrontar les conseqüències del canvi climàtic", critica Salvem El Crit.

"La degradació contínua del nostre litoral, el nostre paisatge i els nostres recursos naturals demostra que el model actual no funciona a l'hora de regular i protegir el medi ambienta de manera eficaç, ja que sempre prevalen els interessos econòmics", conclou l'associació ecologista.