Cellers i hotels de l'Empordà impulsaran l'enoturisme amb la creació de paquets turístics

Un nou web concentra totes les activitats i permet fer reserves d'una o dues nits d'hotel incloent una visita guiada d'un celler

Els promotors de la iniciativa reconeixen que no estan inventant res perquè des de fa molts anys que es ve fent a les principals zones de vinya, com podria ser Califòrnia als Estatus Units. L'Empordà, però, encara no havia fet un pas decidit cap a l'enoturisme i de forma coordinada amb els diferents actors. El que s'ha fet és "unificar" un sol producte per tal que els clients es trobin que, vagin on vagin, tindran hotels de qualitat, visites guiades i serveis molt similars, segons explica el gerent del Grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià.

Paquets d'una o dues nits

El que s'ha volgut és fer èmfasi amb les experiències i el paisatge de l'Empordà, i no tant els conceptes tècnics i tecnològics que estan relacionats en la producció de vi. S'ha creat un paquet turístic d'una sola nit, la del divendres, per dinamitzar les reserves que, per culpa de la crisi, es concentren a la nit de dissabte. De moment, hi ha un total de 17 cellers i 10 hotels que formen part de la campanya, però aquesta és una llista oberta on s'accepten noves incorporacions.

L'interès d'alguns operadors els ha portat a dissenyar un paquet de dos dies, per aquells clients que venen de més lluny i que decideixen passar dues nits. Sabrià ha explicat que actualment s'està treballant amb operadors anglesos per oferir un paquet similar però de varis dies on els turistes podran visitar les zones vinícoles més importants de Catalunya: l'Empordà, el Penedès i el Priorat. "Com mes temps entrin en contacte amb el nostre paisatge i les nostres vinyes, millor, perquè marxaran amb recança", apunta Sabrià.

Informació a un sol 'clic'

Aquesta promoció va acompanyada amb la creació d'una pàgina web, www.rutesdelviempordà.com, des d'on es poden fer les reserves, comprar directament ampolles de vi dels cellers o veure les diferents activitats que s'organitzen. Aquest portal ha permès que el sector hoteler i vinícola de l'Alt i Baix Empordà, la majoria dels quals són negocis familiars, unissin esforços per a donar-se a conèixer sense perdre les característiques de cada lloc.

El president de la D.O. Empordà, Xavier Albertí, explica que en els últims anys s'ha fet un esforç per posar en valor els vins i vinyes empordanesos, a través de les noves generacions, i preveu que el producte agafarà cada cop més prestigi. Aquesta campanya, explica, també ha de servir per fer-se un lloc en el mercat de Barcelona però també a l'estranger.