Una campanya apadrinada per Joan Roca busca potenciar els productes de proximitat a l'hostaleria

Porta per nom "Ajudem-nos, triem productes i serveis locals"

La Diputació de Girona, davant de la situació generada per la pandèmia de la covid-19, té el compromís d’ajudar a fer de la demarcació de Girona un territori fonamentat en l’harmonització del desenvolupament econòmic i amb la millora del benestar humà i l’equitat social, assumint els reptes actuals derivats de l’aturada econòmica.

Des de la Diputació creuen que el territori hauria de fer un pas endavant cap a models de creixement més sostenibles i sòlidament fonamentats en la competitivitat. Es tracta de millorar el benestar mitjançant l’impuls de "l’economia circular", la qual esdevé una oportunitat per a la majoria de sectors per ajudar-se els uns als altres.

Davant aquesta situació excepcional, i conjuntament amb productors, petits empresaris i el comerç (sectors primari, secundari i terciari, respectivament), la Diputació de Girona ha engegat la campanya "Ajudem-nos, triem productes i serveis locals".

L’objectiu d’aquesta iniciativa és ajudar, entre tots, a canviar el model econòmic i de consum actual per una nova economia estretament vinculada al territori, que faci menys vulnerables i permeti sortir reforçats de la situació actual.

"Ajudem-nos, triem productes i serveis locals" es presenta amb una campanya transversal liderada des de la Diputació de Girona i amb el suport i la implicació de moltes entitats dels diferents sectors econòmics gironins, que representen milers d’empreses, comerços, productors i serveis.

La campanya neix amb un missatge que té per objectiu interpel·lar tots els gironins: empreses, entitats públiques, escoles, famílies i tothom que escull adquirir un producte o servei de qualsevol mena (alimentació, mercats, comerç local, restaurants, hotels, vacances, oci, cultura...).

La campanya compta amb la participació activa dels cuiners Joan Roca i Pep Nogué i s’inicia amb un seguit de vídeos que mostren com cada persona té la força suficient per escollir i poder ajudar els altres. Tots els missatges es distribuiran per xarxes socials i mitjans de comunicació, i s’adaptaran a les diferents fases de desconfinament a mesura que avanci el calendari.

Segons el president de la Diputació, Miquel Noguer, "en aquest moment, volem donar un missatge clar i directe a tots els gironins per tal que facilitin el desenvolupament de l’entorn social i econòmic de les nostres famílies. La Diputació vol ajudar a fer d’aquest un territori desenvolupat econòmicament, generador de llocs de treball, amb benestar i equitat social, i que ens faci menys dependents i menys vulnerables. Ajudem-nos els uns als altres triant productes i serveis d’aquí. Entre tots ho aconseguirem", ha reblat.

La Diputació fa una crida a tots els sectors implicats a sumar per ajudar-se entre ells i per transmetre aquest missatge per tots els canals de cada entitat.

Fins ara, ja s’han adherit a la campanya més de cinquanta productors, negocis d’hostaleria, comerços i empreses de Girona Excel·lent.