Els hotels més luxosos de la Costa Brava s'uneixen per reforçar la marca i la projecció internacional

L'associació, que agrupa setze establiments de quatre i cinc estrelles, busca crear sinèrgies amb el món de la gastronomia, la cultura i l'oci

Sumar per créixer. Aquesta és la motivació que ha portat als responsables dels hotels més luxosos de la Costa Brava a crear una nova marca. Sota el nom de Costa Brava Hotels de Luxe neix una agrupació que pretén donar un impuls a la marca Costa Brava i també millorar la projecció internacional. Els responsables del projecte han reconegut que són diversos els atractius que ofereix el litoral gironí per al turista més exclusiu i que, en canvi, fins ara no s'han comercialitzat prou bé. "Sovint, encara que no ens agradi, es vincula la Costa Brava a una oferta no massa luxosa i volem explicar que tenim de tot i també opcions d'altíssima qualitat", ha remarcat Martí Sabrià, gerent de Costa Brava Centre Hotels.

La iniciativa neix amb setze hotels però amb la voluntat d'ampliar si hi ha establiment de nivell que s'hi volen sumar. Costa Brava Hotels de Luxe compta un hotel de 5 estrelles Gran Luxe (La Gavina), set hotels de 5 estrelles (Guitart Monterrey, Mas de Torrent Hotel & Spa, Hotel Peralada Wine Spa & Golf Serhs, Rigat Park & Spa Beach Hotel, Sallés Hotel & Spa Cala del Pi, Hotel Santa Marta, Hotel Vistabella) i set establiments de 4 estrelles (Hotel Aigua Blava, Hotel Castell d'Empordà, La Costa Golf & Beach Resort, NM Suites Hotel, S'Agaró Hotel, Sallés Hotel Mas Tapiolas, Hotel Restaurant Sa Punta, Torremiroa Hotel Relais). En total, 1.116 habitacions del més alt nivell.

Un projecte més enllà de l'allotjament

L'agrupació es dóna a conèixer en uns dels moments més crus de la crisi econòmica. Ara bé, els responsables del projecte han remarcat que la voluntat és projectar la marca fora de les nostres fronteres. Per a fer-ho, comptes amb el suport d'una pàgina web (www.costabravahotelsdeluxe.com) on la informació s'ha traduït a sis idiomes: català, castellà, anglès, francès, alemany i rus.

En aquesta pàgina no només s'hi troba informació sobre els establiments adherits sinó que els internautes poden accedir directament als webs dels restaurants amb estrelles Michelin de la demarcació així com dels cellers més exclusius i l'oferta de visites i tastos. L'oferta es complementa amb informació sobre botigues recomanades, camps de golf, lloguer d'embarcacions de luxe, activitats esportives i visites culturals i de patrimoni, entre les quals destaca l'oferta de festivals d'estiu.

"Està pensat per a aquells clients que busquen serveis exclusius i que, per exemple, volen llogar un iot o un cotxe especial", ha explicat el president de l'agrupació, Climent Guitart. Per la seva banda, Sabrià també ha destacat que es tracta d'oferir una oferta exclusiva no només pel preu sinó per la qualitat de l'entorn, dels serveis i del tracte al client. "Es tracta de crear sinèrgies entre els sectors que ofereixen oferta turística de més alt nivell", ha destacat Sabrià.

El projecte compta amb el recolzament de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines. El seu president, Antoni Escudero, ha agraït als impulsors una iniciativa d'aquest caire que combat, al seu entendre, la visió d'un turisme "de preus baixos" al litoral gironí. El Patronat de Turisme, presidit per Jaume Torramadé, també dóna suport al projecte. Per Torramadé, aquesta iniciativa afegeix "encara més prestigi" a la destinació.