Trending Topic? Sí, i què?

Moltes vegades he escoltat la frase "la gent no és tonta!" i he pensat que els que ho deien estaven equivocats. Amb el pas del temps m'he adonat que és cert. La gent, majoritàriament, no és tonta ni es deixa influenciar, simplement busquen aquella opinió que més s'ajusta a la seva manera de pensar. Sovint, també es fa servir d'excusa. Si hom és un racista i un xenòfob acostuma a quedar-se a casa tancat compartint les seves opinions amb els familiars directes o amics íntims. Amb la irrupció de partits com Plataforma per Catalunya (PxC) aquests tenen una gran oportunitat per deixar de sentir-se sols i sortir al carrer per vomitar bilis contra els immigrants, de forma oberta i públicament. En tot cas, si algú els fa un retret la seva defensa és simple: "Aquestes són les idees del partit i crec que tenen raó", i ja tenim muntat una corrent d'opinió que criminalitza PxC per "rentar el cervell" a alguns ciutadans quan en realitat només omplen un nínxol de pensament dins la societat.

La manipulació de la informació és un altre exemple que cada dia es veu a la premsa, sobretot l'esportiva. Aquesta matinada al programa Punto Pelota de Josep Pedrerol han iniciat un encès debat sobre la victòria del FC Barcelona enfront el Milan, preguntant als espectadors si el Barça havia guanyat gràcies a l'àrbitre. Pedrerol justificava fer aquesta pregunta perquè a Twitter l'etiqueta #RoboAlMilan era Trending Topic mundial. Segons assegurava el mateix periodista de la caverna, això volia dir que "tot el món" creia que el Milan havia perdut injustament al Camp Nou.

Però és clar. Qui va iniciar aquesta etiqueta? Un seguidor del Milan segur que no, perquè aleshores el més normal és que fos en italià: #FurtoAlMilano

És evident que els seguidors del Reial Madrid han iniciat aquesta campanya a la xarxa. Un altre dels punts que evidencien la ignorància de Josep Pedrerol i la resta de periodistes de la caverna madrilenya és que molts usuaris de Twitter fan servir la mateixa etiqueta per negar el suposat robatori. Així doncs, ens trobem amb piulades com aquestes:

"#roboalMilan cuánta envidia hay por la caverna!!!"

"Los que hablan de #RoboAlMilan o no vieron el partido, o simplemnt no tienen ni puta idea de futbol. El milan no se merecia ni el gol k mtio"

"#RoboAlMilan pero quedo muy claro que Milán no tiene recursos para dejar fuera al Barcelona así que No es robo..."

"Yo también apoyo el TT madridista #roboalmilan...si les robamos la pelota todo el partido y sus ilusiones de no salir goleados del camp nou"

Caldria fer una profunda reflexió sobre el que realment significa ser Trending Topic (TT), ja sigui a nivell local, nacional o internacional. Els mitjans de comunicació catalans ja hi han posat fre i els utilitzen com una simple curiositat, una dada més. En canvi, la premsa de la caverna segueix parlant dels TT com si fos la paraula de Déu, però sempre per afavorir els seus interessos personals. Faltaria més.