A Sant Narcís ni blaves ni verdes

La setmana passada ens varem reunir amb el nou regidor de mobilitat.

Tot i que valoro positivament la seva intenció de presentar una proposta als veïns de Sant Narcís per consensuar les places d'aparcament blaves, la possibilitat de reconvertir-ne algunes en verdes i valorar la possibilitat de fer zones d'aparcaments dissuasius gratuïts, permeteu-me que recordi les úniques aportacions que hem fet i continuarem fent pel que fa al cas:

Se n'adona el senyor regidor i l'equip de govern que qualsevol proposta que presenti sense haver tret primer les zones blaves faran bona la política de "fets consumats" que va aplicar l'anterior regidora? Se n'adona el senyor regidor que per culpa de les obres del TAV a part de les molèsties de sorolls i pols també hem suportat la pèrdua d'unes 700 places d'aparcament i que les 2719 signatures recollides (i que l'anterior regidora es va atrevir menystenir) demanàvem explícitament recuperar primer aquests aparcaments abans de posar sobre la taula qualsevol estudi de la manca de rotació dels cotxes al barri que tant incòmoda és per alguns comerciants? Que, per tant, qualsevol procés que arrenqui de la situació actual està condicionada a la nostra cessió inicial i inqüestionable? No es pot començar de zero? A qui perjudica? A qui l'hi convé menys perjudicar?

Escric aquesta opinió amb el convenciment que el procés que enceten per "consensuar una distribució que ens plagui a tots" no tingui perquè ser un "aigualir" les postures d'uns i "altres"... Perquè, si s'hi fixa bé, n'hi ha uns que hi continuem perdent i d'altres que ni s'han adonat (perquè ningú els ho fa veure) que el seu pas per la nostra ciutat ha perjudicat seriosament les esperances i il·lusions ( fins i tot projectes de futur ) de molt veïns. Segurament, la intenció secreta del consistori ,mani qui mani a la llarga, serà convertir, tots els carrers propers a la futura estació intermodal de trens i autobusos en zones de pagament (de qualsevol modalitat i tonalitat ) quan l'estació estigui a ple rendiment. Però ara per ara, (i durant els propers deu o quinze anys fins que això no passi) el nostre barri té una "especificitat" que ens fa "al·lèrgics" a continuar perdent qualitat de vida en nom d'algun "estrany" progrés i que els hauria de fer sensibles a les demandes de veïns i comerciants que (malgrat alguns intents barroers d'enfrontar-nos) sabem que els nostres interessos no són pas tant diferents com alguns volen i dolen.

La nostra proposta és fer zones d'aparcaments lliures i gratuïts en diferents espais del barri (i propers) on hi ha terrenys sense cap ús (carretera Barcelona cantonada Oriol Martorell, carrer Oviedo a la futura seu de l'edifici de la seguretat social, algun tram del parc central...), i terrenys d'ús discutible (carretera Barcelona cantonada Emili Grahit, la plaça Comtessa Ermessenda i moltes de les actuals zones blaves mínimament utilitzades), i proposem que l'ajuntament exigeixi que ADIF condicioni aquests espais com a aparcaments dissuasius temporals mentre durin les obres dels trens (TAV i convencional)... Terrenys de titularitat estatal i municipal i l'obra en concepte de compensacions vol dir: cost de la proposta per a la ciutat = zero!

Estaria bé que la proposta que ens han de presentar tingués ja present aquestes aportacions. Si a vostès els apressen uns contractes, a nosaltres ens reafirmen els "contactes" (el dia a dia dels nostres veïns).