Els Mossos denuncien 155 motoristes infractors aquest any a carreteres gironines

La policia fa durant els mesos de bon temps controls periòdics per reduir els accidents de motos, especialment a vies amb revolts

Dia de sol, carretera de revolts, asfalt i ganes de prémer el gas. Aquesta és la combinació d'elements que porta a centenars de motoristes a sortir a les carreteres gironines quan arriba el bon temps. Els aficionats a les motos escullen sovint carreteres de muntanya o de corbes per gaudir sobre les dues motos però no tots compleixen estrictament les normes de circulació.

Per prevenir l'accidentalitat dels motoristes, els Mossos d'Esquadra duen a terme des del mes de març el dispositiu que han batejat amb el nom de 'Premod', amb l'objectiu de detectar conduccions de risc i conscienciar els motoristes que han de complir les normes de circulació. Aquest és un dispositiu que fa anys que es fa amb l'arribada del bon temps. "Sobre una moto, el xassís és el conductor i cal que prenguin molta consciència dels riscos de conduir una moto", ha manifestat el sergent de Trànsit, Ricard Artigas.

Des del març, els Mossos d'Esquadra han controlat 760 motocicletes a carreteres gironines i han denunciat 155 conductors. Segons ha relatat Artigas, les infraccions que es detecten més sovint són l'excés de velocitat, els avançaments en línia contínua o sense guardar la distància mínima lateral exigida, alterar les plaques de matrícula per no ser enxampats pels radars, conduir sense assegurança o sense tenir passada la ITV o portar els pneumàtics desgastats, entre d'altres.

Artigas ha explicat que cal extremar les precaucions en carreteres estretes i de corbes -escollides sovint pels motoristes- perquè hi circulen molts tipus de vehicles diferents com bicicletes, turismes, autocars o, fins i tot, gent a peu. A més, el sergent recorda que en aquestes carreteres hi ha una limitació de velocitat sovint entorn els 60 quilòmetres per hora que cal respectar.

El dispositiu 'Premod' requereix l'activació d'un helicòpter que controla el trànsit aèriament, un vehicle policial no logotipat des d'on s'enregistren possibles infraccions i diverses patrulles de Mossos -tant en moto com en cotxe- que són les que aturen les motocicletes per fer els controls o en cas d'haver detectat una infracció. També s'ajuden de radars mòbils per controlar la velocitat.

Les carreteres on, de manera periòdica, es fan aquests controls acostumen a tenir corbes, són estretes i amb desnivells. És el cas de la carretera Gi-682, que uneix les poblacions costaneres de Sant Feliu de Guíxols, Lloret de Mar i Tossa de Mar, o la N-260 en el trams de corbes com els de Portbou o Colera o ja en trams de muntanya del Ripollès i la Garrotxa. Altres vies on s'acostumen a fer aquests controls són la C-63 entre poblacions de la Selva i la Garrotxa, la C-65 en el seu tram de Llagostera a Girona o alguns punts de la N-II.