Sense pressa ni improvisació. Aquest és el missatge que ha volgut deixar molt clar el director general de Transports i Mobilitat a l'hora de parlar de la represa del vol Girona-Madrid. D'ençà del mes de maig, l'aeroport de Vilobí d'Onyar (Selva) es troba sense aquesta connexió, després que Ryanair decidís suspendre la ruta per les desavinences amb el nou conveni.
Va ser aleshores quan Spanair, que ja havia operat el vol entre el gener del 2007 i el juliol del 2008, va anunciar que tornaria a enllaçar Girona amb Madrid a partir d'aquest setembre. La realitat, però, és que falten deu dies per acabar el mes, i de moment encara no se sap quan s'enlairarà el primer dels avions.
Ricard Font ha explicat que el Govern espera que Spanair els presenti la proposta operativa del vol i s'ha mostrat "optimista" i convençut que la connexió es farà. Això sí, el director general ja ha dit que en cap cas els guiarà ni la "pressa" ni la "improvisació".
Segons ha concretat Font, en aquest cas la prioritat no passa per complir el calendari, sinó per assegurar que el nou enllaç serà viable i evitar, d'aquesta manera, els anteriors fracassos. "Una cosa és tapar el forat, i l'altra és oferir un vol amb unes condicions comercials viables", ha declarat. I ha afegit: "El que volem és oferir freqüències suficients i adequades per fer un bon servei tant a empresaris com a turistes, i no anar a cop de titular".
Fer viable el vol
El director general ja ha concretat que, per fer viable el vol, calen dues condicions. D'entrada, buscar fórmules per cobrir el dèficit estimat del Girona-Madrid (que es xifra entre 1 i 2 MEUR) i després, disposar del compromís i la implicació del territori.
"Estem analitzant com ho podem fer perquè l'operativa ens permeti situar el dèficit proper a zero, o en una xifra que per part de tots sigui assumible", ha precisat Ricard Font. I ha concretat: "I és que el dèficit va lligat al preu del bitllet, però també al fet que la gent voli i que l'oferta sigui viable i atractiva, no només per als gironins sinó també per a l'entorn més proper, que s'estén fins a Perpinyà i el Vallès".
En referència a la implicació per part del territori, el director general ha dit que cal el compromís de les institucions (Cambra de Comerç i Ajuntament) per abocar-hi recursos, sobretots destinats a fer promoció turística de Girona a Madrid. Per últim, Ricard Font ha conclòs: "Sincerament, crec que farem el vol Girona-Madrid, però no improvisarem ni sacrificarem un titular si no tenim una connexió que ens asseguri l'èxit".
Sense moviment a Ryanair
En referència a la situació a l'aeroport de Girona, el director general també ha dit que el Govern no s'ha tornat a reunir amb Ryanair per parlar de la propera temporada d'estiu. "Hem tingut algun contacte per recordar-los l'obligació de complir el contracte vigent i la predisposició a negociar, però res més enllà d'això", ha precisat Ricard Font.
El director general ha assegurat que la Generalitat es manté ferma en la seva última proposta. Font també ha dit que, al costat de la negociació amb Ryanair, el Govern també està "expectants" per veure com evolucionarà el model aeroportuari català, i quin serà el pes de la Generalitat per a la gestió dels aeroports del Prat i de Vilobí d'Onyar.
Va ser aleshores quan Spanair, que ja havia operat el vol entre el gener del 2007 i el juliol del 2008, va anunciar que tornaria a enllaçar Girona amb Madrid a partir d'aquest setembre. La realitat, però, és que falten deu dies per acabar el mes, i de moment encara no se sap quan s'enlairarà el primer dels avions.
Ricard Font ha explicat que el Govern espera que Spanair els presenti la proposta operativa del vol i s'ha mostrat "optimista" i convençut que la connexió es farà. Això sí, el director general ja ha dit que en cap cas els guiarà ni la "pressa" ni la "improvisació".
Segons ha concretat Font, en aquest cas la prioritat no passa per complir el calendari, sinó per assegurar que el nou enllaç serà viable i evitar, d'aquesta manera, els anteriors fracassos. "Una cosa és tapar el forat, i l'altra és oferir un vol amb unes condicions comercials viables", ha declarat. I ha afegit: "El que volem és oferir freqüències suficients i adequades per fer un bon servei tant a empresaris com a turistes, i no anar a cop de titular".
Fer viable el vol
El director general ja ha concretat que, per fer viable el vol, calen dues condicions. D'entrada, buscar fórmules per cobrir el dèficit estimat del Girona-Madrid (que es xifra entre 1 i 2 MEUR) i després, disposar del compromís i la implicació del territori.
"Estem analitzant com ho podem fer perquè l'operativa ens permeti situar el dèficit proper a zero, o en una xifra que per part de tots sigui assumible", ha precisat Ricard Font. I ha concretat: "I és que el dèficit va lligat al preu del bitllet, però també al fet que la gent voli i que l'oferta sigui viable i atractiva, no només per als gironins sinó també per a l'entorn més proper, que s'estén fins a Perpinyà i el Vallès".
En referència a la implicació per part del territori, el director general ha dit que cal el compromís de les institucions (Cambra de Comerç i Ajuntament) per abocar-hi recursos, sobretots destinats a fer promoció turística de Girona a Madrid. Per últim, Ricard Font ha conclòs: "Sincerament, crec que farem el vol Girona-Madrid, però no improvisarem ni sacrificarem un titular si no tenim una connexió que ens asseguri l'èxit".
Sense moviment a Ryanair
En referència a la situació a l'aeroport de Girona, el director general també ha dit que el Govern no s'ha tornat a reunir amb Ryanair per parlar de la propera temporada d'estiu. "Hem tingut algun contacte per recordar-los l'obligació de complir el contracte vigent i la predisposició a negociar, però res més enllà d'això", ha precisat Ricard Font.
El director general ha assegurat que la Generalitat es manté ferma en la seva última proposta. Font també ha dit que, al costat de la negociació amb Ryanair, el Govern també està "expectants" per veure com evolucionarà el model aeroportuari català, i quin serà el pes de la Generalitat per a la gestió dels aeroports del Prat i de Vilobí d'Onyar.