La premsa recupera fortalesa i la ràdio es manté com el mitjà on l'ús del català és més normalitzat

Segons l'Informe de la Comunicació, la crisi fa disminuir la qualitat dels mitjans coincidint amb una major demanda d'informació

Els canvis tecnològics han propiciat l'ampliació de l'oferta i han augmentat la demanda però no s'han incrementat, segons l'informe, els recursos per a la producció. La correcció d'aquest desequilibri constitueix el principal repte de les polítiques de la comunicació del futur.

'El futur depèn de les polítiques de comunicació que s'apliquin. S'ha de saber negociar amb el mercat però l'ajut és vital per la supervivència i, per tant, s'ha de trobar una articulació entre l'un i l'altre', ha afirmat Miquel de Moragas, director de l'informe, que ha afegit la fortalesa que suposen els mitjans de comunicació de la CCMA.

En aquesta línia, el secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí, ha reiterat l'aposta del Govern pels mitjans de la CCMA. Martí ha afegit que el paper de l'administració és limitat però que el món privat 'hi juga un paper principal'. 'La solució als problemes no pot venir sempre a través dels recursos públics, perquè són limitats', ha assegurat Martí.

Per Martí, la solució passa per una gestió 'eficient' en l'àmbit de la gestió privada i, en paral·lel, amb una 'optimització' dels recursos públics a l'hora d'aplicar-los sobre mercat 'que porti a un escenari de major eficàcia, una responsabilitat que és del Govern'.