Blanco diu que no aturaran les obres de la N-II perquè és una obra 'prioritària' per a Foment

El ministre recorda que fa pocs dies s'ha licitat el tram Caldes-Sils però no fa referència a cap altre tram ni hi posa calendari

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) va publicar el passat dimarts 5 de juliol la licitació de les obres de desdoblament de la N-II entre Caldes i Sils (Selva) per valor de 38,9 milions d'euros (MEUR). Aquest és un dels trams que està pendent de desdoblar i que feia dos anys que estava aturat. Es tracta d'un tram de 6,6 MEUR i es preveu que les obres acabin a mitjan 2013.

Aquest anunci no ha apaivagat els ànims al territori on es mantenen vives les demandes perquè es desdobli tota la N-II, des de Tordera fins a la frontera francesa, ja que actualment només hi ha dos carrils per banda entre Fornells de la Selva i Caldes. Per això, la visita del ministre José Blanco aquest dijous a Girona podia aportar més llum sobre els plans del ministeri sobre el desdoblament de la N-II a les comarques gironines.

El ministre s'ha limitat a recordar que l'Estat reprendrà les obres en el tram Caldes-Sils i ha dit que així es compleix un dels compromisos de l'Estat amb Girona. Ara bé, lluny de detallar quins plans té Foment per a la resta de trams (el tram Sils-Maçanet està aturat fa any i mig), Blanco només ha dit que el ministeri sap que "cal seguir actuant a la N-II i ho seguirà fent".

Davant aquestes declaracions, el secretari general de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha reconegut estar "sorprès" perquè considera que l'Estat hauria de prendre "mesures més dràstiques" respecte aquesta carretera. "El retard és injustificable i no ens satisfà la licitació d'un dels tres trams, reivindiquem que l'obra es completi", ha manifestat Calvet que ha retret a Foment que hagi adjudicat altres obres "milionàries" a la resta de l'Estat i que, en canvi, continuï amb un ritme lent d'execució de les obres a Girona.

Blanco ha manifestat que el posicionament del ministeri és fer "obres estratègiques" en context de crisi i, per això, Calvet ha reivindicat la necessitat que la N-II es converteixi en autovia perquè és "estratègica per a Girona i Catalunya".

Trams encara per executar

El tram entre Caldes de Malavella i Sils, licitat aquest mes, és només una pota dels greuges que arrossega aquesta carretera al sud de la demarcació. Les altres dues són el Sils-Maçanet, on l'obra també està aturada des de fa un any i mig, i el Maçanet-Tordera. Per a aquests dos trams, el ministre encara no ha donat cap data.

Cap al nord el panorama és encara més desolador. Al seu pas per Girona, serà l'AP7 -amb quatre carrils per banda- la que farà funcions d'autovia i, a partir de Vilademuls, la N-II ha de desdoblar-se fins a la frontera francesa. Foment va iniciar les obres en el tram Vilademuls-Orriols i les va aturar poc després a causa de la retallada en obres públiques aplicades per l'Estat. Blanco tampoc ha dit res sobre les obres fins a la frontera.